Sis estudiants dels graus en Màrqueting i Comunicació Empresarial i en Publicitat i Relacions Públiques han participat aquest semestre en un programa BIP coordinat per la universitat francesa EFAP París – Grand École de Communication. El programa ha estat una experiència única que ha permès a l’alumnat explorar la intersecció entre comunicació, sostenibilitat i luxe i, a la vegada, conviure i col·laborar amb joves d’altres països europeus en una experiència del tot internacional.
Connectant estudiants europeus
El programa titulat Bridging Reputation and Sustainability ha inclòs sis sessions online (del 2 d’abril al 7 de maig) que ha culminat amb una setmana de mobilitat a París entre el 12 i el 16 de maig on els estudiants han aprofundit en els tres temes centrals a través de classes magistrals amb experts i visites a espais singulars com l’exposició Haute Couture al museu del Louvre, l’exposició Louis Vuitton Dream i la flagship store d’Hermès.
La iniciativa ha mobilitzat un total de 45 estudiants de les tres universitats participants: la UVic-UCC, la Hogeschool Rotterdam (dels Països Baixos) i l’amfitriona: l’escola EFAP París. Durant l’estada a la capital francesa, els estudiants s’han organitzat en grups mixtos per treballar tutoritzats cada tarda en un briefing real de l’empresa Ornest, dedicada al lloguer de productes de luxe entre particulars. En el darrer dia es van fer les presentacions dels projectes realitzades pels alumnes i el grup guanyador incloïa dos estudiants de la UVic-UCC.
El programa BIP
El BIP (Blended Intensive Program) és un format de mobilitat de curta durada que combina classes online amb una estada de mobilitat física d’una setmana, durant la qual els estudiants de diverses universitats aprenen conjuntament sobre un tema en concret. Finançat pel programa Erasmus+, s’alinea amb el pla d’internacionalització inclusiva de la UVic-UCC, ja que gràcies a la seva durada i al seu cost reduït, apropa les experiències d’internacionalització a més estudiants de la universitat.