Silvia Rodríguez, cap de redacció de Social.cat va ser la convidada a l’aula de l’assignatura Taller de Redacció del grau en Periodisme. L’alumnat va conèixer de primera mà el trets distintius del mitjà: plataforma d’activisme i diari de referència del tercer sector a Catalunya des de l’any 2009.

Al llarg de la sessió, la periodista va explicar als estudiants la idea original, l’estructura del diari i les rutines de producció en un mitjà amb una redacció més  aviat petita. Silvia Rodríguez va emfatitza que el diari aborda l’actualitat social des d’una perspectiva de drets, “sobretot quan manquen aquests drets” i que ja s’ha posicionat com “un altaveu pels col·lectius especialment invisibilitzats com per exemple les dones, les persones migrants racialitzades o col·lectius minoritaris, entre altres”, va afirmar la ponent. A més, Rodríguez va afegir que el mitjà té veu pròpia i tot i que hi treballa a prop, s’aparta de la mirada més corporativa de les entitats.

Així, la periodista va posar l’accent en el rigor i en una aproximació sensible i respectuosa en l’abordatge de temàtiques que afecten profundament les persones, com per exemple, en els casos de desnonament.

“Intentem que les persones sempre estiguin al centre de la informació”.

La periodista va parlar també dels formats amb què es tracten les notícies. Social.cat es llegeix en línia i publica entre 5 i 6 notícies diàries amb una plantilla de 5 periodistes. Així mateix, també es tracten temes a fons mitjançant reportatges, entrevistes i anàlisis que contribueixin a generar debat i a ampliar la mirada sobre diferents àmbits. Tot i ser un mitjà originàriament classificat com a premsa escrita, Social.cat també treballa amb continguts audiovisuals, pòdcasts i xarxes socials que els porta a pensar, com en molts altres mitjans actuals, en un “periodisme multiplataforma”.