El rector de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC), Jordi Montaña, i el degà del Col·legi d’Economistes de Catalunya (CEC), Joan B. Casas, han signat un conveni de col·laboració que compromet les dues institucions a treballar conjuntament en la organització i disseny del Màster Universitari en Direcció Comptable i Auditoria de Comptes. A l’acte també hi ha assistit el degà de la Facultat d’Empresa i Educació (FEC), Xavier Ferràs. El màster es desenvoluparà al llarg del curs vinent, el 2015-2016, a les instal·lacions del Col·legi d’Economistes, situades a Barcelona.

L’objectiu del màster és formar professionals capaços de dirigir i supervisar la tasca del departament comptable d’una empresa o la d’un despatx dedicat a l’assessoria i consultoria fiscal o comptable. La matèria del màster està subjecte a la normativa de l’Institut de Comptabilitat i Auditoria de Comptes del Ministeri d’Economia i Competitivitat. D’aquesta manera, els alumnes que obtinguin el títol del màster tindran superada automàticament una part de la prova necessària per esdevenir un auditor de comptes oficial. Aquesta vessant professionalitzadora es combina, també, amb una formació vinculada a la recerca en aquest àmbit.

En virtut de l’acord, la UVic-UCC s’encarregarà de la coordinació acadèmica del màster i d’organitzar el procés d’admissió dels estudiants. El CEC, per la seva banda, proporcionarà els espais on tindran lloc les sessions presencials del postgrau i organitzarà les pràctiques. La UVic-UCC i el CEC ja havien signat un conveni de col·laboració el 2009 per tal de treballar conjuntament en diverses matèries d’interès comú.