Rosa B. Roy (Barcelona, 1982) va estudiar Publicitat i Relacions Públiques a la UVIC entre 2001 i 2006. Va fer l’últim any de la carrera a la Nicholls State University de Louisiana, Estats Units. Les pràctiques li van permetre començar a l’agència Tiempo BBDO on treballa des de fa més de set anys. Va començar com a coordinadora de comptes internacionals.

Rosa, actualment, quina és la teva feina a l’agència?

Sóc Supervisora d’Estratègia i Comunicació.  Porto comptes nacionals i internacionals des del punt de vista de l’estratègia i la gestió del dia a dia.  Els meus clients actuals són: Vueling, Sony, Roca, la Fundació We Are Water i Talquistina.

Com està canviant la feina publicitària arran de la crisi econòmica?

Els pressupostos no són els mateixos. La reducció de la inversió en mitjans fa que hàgim de buscar formes més novadores per impactar als consumidors més enllà dels mitjans convencionals. Aquesta mateixa reducció afecta també a la producció i suposa que sovint hàgim de buscar solucions alternatives al que nosaltres consideraríem “ideal” en un primer escenari.

Aquests canvis, afecten també al tipus de tasques que desenvolupes?

Sí, la recerca de col·laboradors és molt més feixuga. Invertim moltes més hores buscant solucions que ens aportin els mateixos resultats però amb menys despeses. La part positiva és que amb cada projecte aprenem noves formes de treballar i noves solucions tecnològiques. Estem en constant aprenentatge.

Amb la perspectiva dels anys, els estudis t’han permès assolir les teves expectatives personals i professionals?

Sí, tot i que en aquesta professió el aprenentatge és constant. Cal estar obert a aprendre constantment, a nous escenaris i noves solucions.

Què destacaries de la teva estada a Thibodaux, Louisiana?

A nivell personal, les persones, la bona rebuda que vaig tenir i tot allò que em va permetre aprendre. A nivell professional, més enllà del que és obvi –l’idioma–, conviure amb gent de diferents cultures, aprendre a pensar de forma diferent i de totes aquelles persones que estan al teu voltant.

Mantens contactes amb amics i companys de la Nicholls University?

Sí, molt. Intento anar-hi al menys cada 2 anys. I mentrestant, mantinc el contacte gràcies a les xarxes socials i Skype.

Recomanaries als estudiants que anessin fora?

Totalment. Hi ha un abans i un després, i és una experiència que només poden valorar les persones que la tenen. A nivell professional sé que m’ha obert moltes portes, no només per l’idioma, sinó per la maduresa i la seguretat que t’aporta.

A més de la carrera, has continuat la teva formació?

Sí, vaig fer un Postgrau en Estratègia de la Comunicació Empresarial i actualment estic cursant un Màster en Social Media Branding & Strategy. A més, he anat fent formació a través de l’empresa sobre tot a nivell d’estratègia i de com presentar en públic.

Com valores aquestes experiències?

Molt positivament. Com comentava anteriorment crec que en aquesta professió la formació ha de ser continuada. L’aprenentatge que fem al nostre dia a dia necessita també d’un suport tècnic i/o teòric.

Quins nous projectes tens entre mans?

D’una banda, espero continuar creixent a BBDO, tant amb els nous projectes dels nostres clients com ajudant a fer créixer la cartera de clients. A més, arran del Màster que estic cursant i juntament amb algunes companyes del curs, hem començat un projecte online propi: www.yolopruebo.com, la comunitat informativa dedicada a les novetats en alimentació.  Esperem continuar amb aquest projecte, donar-li més solidesa.

Tens pensat continuar la formació?

Sí, segur. Segurament al voltant de l’estratègia i de l’ús de les noves tecnologies en comunicació.

Quins creus que són els aspectes més destacats de la formació a la UVIC?

D’una banda, el tracte humà. El tenir un tracte proper amb el professorat i que entre ells hi hagin professionals de primer nivell (en actiu). D’altra banda, l’orgull de saber que la Universitat m’ha facilitat les eines per treballar en allò que jo volia.

Creus que seria interessant fer una xarxa d’antics estudiants?

Sí, tot i que avui dia existeixen moltes xarxes socials que ens mantenen connectats, sovint és fàcil que no tinguis el contacte de tothom. A més, la part positiva d’una xarxa especialment dissenyada pels antics estudiants és que ens hi trobem tots per un fi comú i s’hi tracten continguts més afins.

Quines coses t’hauria d’oferir aquesta xarxa?

Articles rellevants, creació d’esdeveniments (trobades oficials de la pròpia Universitat  i dels estudiants, però sempre lligat a la Universitat), beneficis exclusius per als ex-estudiants (des de borsa de treball, anuncis a descomptes), bústia de mail.

 

Rafa Madariaga