El salt des de l’estratosfera amb què l’austríac Felix Baumgartner ha batut un triple rècord (el primer a superar la velocitat del so sense ajuda mecànica, el salt amb paracaigudes des de més altura i el trajecte vertical més gran en globus) ha estat també l’exemple més espectacular i corprenedor de “branded content”.
El “branded content“, “advertainment” o contingut de marca no és altra cosa que un determinat contingut o esdeveniment, en aquest cas, pagat pel mateix anunciant amb la finalitat de reflectir una sèrie de valors i enfortir el vincle emocional del consumidor amb la marca. Aquesta nova forma publicitària no és nova. Ho és quan, sense haver d’interrompre el contingut, s’introdueix en una novel·la o un programa de televisió i, per tant, resulta menys invasiu. De fet, la frontera entre el contingut i l’anunci s’esvaeix com passava en el curt ‘Way Back Home‘, de Danny Mac Askill, en què també Red Bull estava al darrere.
Aquest cop, però, la marca del refresc ha donat ales a un projecte molt més ambiciós i ha aconseguit que se’n parli a tot el planeta i de forma sostinguda, gràcies als diversos intents fallits de Baumgartner amb el Red Bull Stratos. El moment del salt –l’abans, el durant i el després– es va seguir a Internet i a la televisió, es va fer un lloc als diversos espais informatius i, fins i tot, n’han sortit imitadors. L’espectacle va despertar admiració per la valentia i el risc que va assumir l’austríac, però també per la bellesa i l’espectacularitat de les imatges. La càmera subjectiva va permetre que tothom es poses a la pell de Baumgartner per uns moments i entengués que tot és possible. La millor publicitat per una marca!