El professor de la Facultat d’Empresa i Comunicació de la UVic-UCC i membre del grup de recerca LMI-UVIC, Raúl Martínez, participarà aquest migdia a les 12 hores, a les VIII Jornades de la Mesa per a la Diversitat en l’Audiovisual que es celebra avui al Palau Robert de Barcelona, concretament a la Sala Cotxeres.

L’objectiu d’aquestes jornades és fer reflexionar sobre què, el com i per què de la visibilitat o invisibilitat en la representació de la diversitat en les sèries de ficció de proximitat a la televisió. La Mesa ha analitzat constantment, tant des d’un punt de vista qualitatiu com quantitatiu, la presència de la diversitat d’orígens, de persones migrades, tant en espais radiofònics com televisius. Tal com afirmen els experts, membres de la Mesa, que s’han centrat profundament a estudiar la qualitat de les informacions que tenien com a protagonistes persones d’origen estranger i que generaven una determinada imatge de la realitat, un dels elements claus en la creació d’un imaginari col·lectiu generat al voltant de la immigració.

Aquestes Jornades volen aportar nous elements de reflexió i recomanacions en relació amb la representació de la diversitat en la ficció. En el marc d’aquestes Jornades, també es lliuraran els VIII Premis per a la Diversitat en l’Audiovisual, que cada any s’atorguen a aquells programes de ràdio i televisió, produccions o iniciatives audiovisuals que reflecteixin millor la diversitat cultural en la nostra societat.

Les VIII Jornades de la Mesa per a la Diversitat en l’Audiovisual es dividiran en dos blogs principals: el primer, l’acte de benvinguda, a càrrec de Roger Loppacher i Crehuet, president del Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC) i la Carme Figueras i Siñol, presidenta de la Mesa per a la Diversitat en l’Audiovisual (MDA) i consellera del CAC. Tot seguit es donarà pas a la taula rodona: “Una mirada a la ficció televisiva” i a la presentació de la recerca “La diversitat en la ficció televisiva”, a mans de Carles Solà i Serra, periodista, director del programa “Tot un món” de TV3, vicepresident de la MDA i coordinador de la recerca, de Javier García Bonomi, president de la Federación de Entidades Latinoamericanas de Cataluña, vicepresident del Consell Municipal d’Immigració de Barcelona i membre de la MDA i de Doris Boira i Bueso, periodista, autora de diverses recerques sobre diversitat cultural als mitjans, entre altres. Per últim, Raúl Martínez Corcuera, professor de la Facultat d’Empresa i Comunicació de la Universitat de Vic i membre del grup de recerca LMI-UVIC s’encarregarà de fer les conclusions de la taula rodona. El lliurament de premis es farà tot seguit.

Programa VIII Jornades MDA Una mirada a la ficció televisiva