Els professors de la Facultat d’Empresa i Comunicació de la UVic-UCC, Ruth Contreras i Ignasi Coll, han participat en la creació del “Llibre Blanc de la Indústria Catalana del Videojoc 2016“. Aquest llibre, elaborat per DEV (Associació Espanyola d’Empreses Productores i Desenvolupadores de Videojocs i Software de Entreteniments), amb el suport de ICEC – Institut Català de les Empreses Culturals, l’informe “Llibre Blanc de la Indústria Catalana del Videojoc 2016” té l’objectiu d’estudiar en detall la indústria de desenvolupament de videojocs a Catalunya, un dels pols més importants d’aquest sector.

El Llibre Blanc es dirigeix als estudis desenvolupadors, als professionals actuals i futurs del sector, a les entitats públiques i, també, a inversors privats espanyols i internacionals, sent una immillorable eina per conèixer en profunditat la indústria i el mercat del videojoc i recollir tota la informació possible per a la presa de decisions i per poder elaborar els plans d’inversió i suport públic de cara als propers anys.

El capítol “Metodologies d’usabilitat i user experience (UX) utilitzades per empreses de videojocs a Catalunya” del llibre Blanc, presenta una aproximació a l’estudi que lidera l’Observatori de Comunicació, Videojocs i Entreteniment fundat per l’Incom- UAB i la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya. Han participat Ruth S. Contreras i Ignasi Coll de la FEC com autors.  Fins i tot han participat investigadors com José Luis Eguia de la Universitat Politècnica de Catalunya, i Emiliano Labradori i Eva Villegas de La Salle-Universitat Ramon Llull.