Un any més la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya va ser present en l’activitat impulsada des de serveis educatius del Parlament, la Setmana del Parlament Universitari (SPUNI), que està adreçada a alumnes que estan estudiant a les universitats catalanes.

En la seva onzena edició, l’SPUNI ha incorporat dos nous rols als que ja tenia. A banda d’emular les tasques de diputat i de periodista, els joves universitaris han tingut la possibilitat de desenvolupar els rols de lingüista i lletrat.

Estudiants de primer i segon de periodisme van formar part de l’equip de periodistes que s’encarregaven de fer la cobertura d’aquesta activitat. Però, no estaven sols; els professors de la casa Santiago Giraldo i Toni Sellas es van encarregar de la coordinació dels grups de premsa i ràdio, respectivament, amb el suport de Toni Alcalde, de tercer de Comunicació Audiovisual, i Ada Sanuy de quart de periodisme.

L’SPUNI, que es va acabar aquest passat divendres, va culminar amb una sessió plenària que va presidir la vicepresidenta primera, Anna Simó, en la que es va votar el projecte de llei de la qualitat educativa  i la seguretat a internet.

Amb una setmana de durada i després d’unes intenses sessions formatives a càrrec de professors de les universitats catalanes col·laboradores d’aquesta activitat, els un centenar d’estudiants han  après i conegut la política catalana de primera mà.