Crònica d’ambient d’Ada Sanuy

Referèndum grec, mal estar a Europa, plebiscitàries catalanes al setembre… i les eleccions del FC Barcelona en un tres i no res. Sí, l’agenda la tenim ben plena, però com sempre, el futbol, l’esport més popular en aquest país, fa acte de presència per distreure’ns d’aquesta actualitat amarga que diàriament ens acompanya.

La UVic-UCC va ser escollida com a escenari del primer debat electoral entre quatre dels cinc candidats a la presidència del Barça. Joan Laporta, Agustí Benedito, Toni Freixa i Seguiment FCB van acceptar la invitació i van participar en aquest primer debat. El president sortint, Josep M. Bartomeu, que és també candidat a la presidència, no va fer acte de presència i hi ha qui ho va aprofitar per fer-ne alguna broma. “On és en Barto?”, ironitzava Agustí Benedito abans d’entrar al debat. I, durant el seu desenvolupament, en més d’una ocasió es va apel·lar al gran absent de la jornada.

El debat, moderat pel professor de la casa i vicedegà de la Facultat, Xavier Ginesta, va estructurar-se en quatre grans blocs. Fins aquí, bé. Els candidats feien el seu speech inicial i, una vegada acabada la primera ronda, Seguiment FCB s’apartava d’aquest debat. Prenia el rol d’un segon moderador, posant temes sobre la taula per veure quin dels altres tres candidats (Laporta, Benedito o Freixa) seria el millor aliat per defensar els seus dos únics punts programàtics: la grada d’animació i l’agència de viatges.

“Per mi has sigut el millor president del Barça i espero que siguis el millor ex president” va dir Benedito a Laporta. L’advocat, amb un llenguatge corporal que l’afavoria en tot moment, va riure, com és evident. El que va començar com una trobada entre amics i companys, pels anys que feia que es coneixien i pel que havien compartit dins del club que tan s’estimen o en la plataforma de l’Elefant Blau, va esdevenir un primer assalt que va deixar un resultat bastant igualat. A excepció de Seguiment FCB, el full de ruta que presenten els candidats es veu treballat. Un Laporta carregat d’experiència que sap molt bé quins ingredients necessita per tornar a cuinar aquell Barça exitós que un bon dia va presidir. Un Benedito que impulsa un canvi, molt segur de sí mateix, però amb moltes incògnites que abans del primer debat encara no havia descobert. També, un Freixa que té molt a dir, titllat de ser el “submarí de Bartomeu”, que s’acosta molt a Benedito però que procura i se sent orgullós d’allunyar-se de Laporta. Segons ell, la era dels -ismes s’ha d’acabar per iniciar-ne una de nova.

Moltes idees, moltes ganes i molta corda és la que encara els queda als candidats. Això sí, el que de moment no s’ha vist per enlloc, són opinions sobre les seccions femenines del club. Si bé no és un tema tan interessant com el rol de la Masia, l’ubicació del Mini estadi o la remodelació del Camp Nou, és una qüestió que Ginesta va posar sobre la taula en dues ocasions. Bé, si els candidats no s’hi pronuncien, s’entén perquè els mitjans també ho obvien.