La nova edició de l’Informe de la Comunicació a Catalunya ha comptat amb la presència de professorat de la UVic

L’Informe de la comunicació a Catalunya és una publicació anual que ofereix una descripció actualitzada, i una anàlisi aprofundida i plural dels diversos camps que configuren el sector de la comunicació a Catalunya. La publicació d’aquest informe ja s’ha consolidat com un referent pels investigadors, acadèmics, professionals i responsables de les polítiques de comunicació del nostre país. 

L’informe té un nou objectiu, facilitar l’anàlisi de l’evolució del sistema i, en conseqüència, ajudar a interpretar millor els reptes de futur. Els estudis sobre Estructura i Polítiques de Comunicació, àmbit del qual forma part aquest Informe, ja no solament han de descriure amb rigor el sistema dels mitjans, sinó que també han de saber interpretar-ne les tendències.

Participants

Aquest any i per primera vegada, l’Informe de la comunicació a Catalunya compta amb la participació de la UVic-UCC. Ruth S. Contreras, professora de la facultat, presenta un panorama dels videojocs a Catalunya.  A Catalunya el sector del videojoc està en un moment marcadament expansionista, tant pel que fa a la creació d’empreses relacionades com al potencial de contractació.  Això està comportant que, any rere any, els volums de facturació de les empreses s’incrementin,  tanmateix, el nombre de jugadors està augmentant cada vegada més, el 2015 hi havia una població usuària de 13,1 milions,  i en el mateix període, el 2016 hi havia una població usuària de 14,2 milions.

Contreras s’encarregarà de donar veu a l’àmbit del videojoc explicant el creixement en l’àmbit del videojoc i les plataformes digitals.  “Podem destacar que les vendes online són un dels motors que han possibilitat trencar la tendència a l’estancament que es vivia des de 2013 (segurament per influència de la davallada de les vendes físiques) i que han incentivat una expansió econòmica que, ja en 2014, va aconseguir recuperar les xifres de 2011 i, en 2015, superar-les àmpliament”, assegura l’autora.

I què passa amb el català en el món dels videojocs?

“Cap dels videojocs situats en les 10 primeres posicions de vendes està disponible en català. El millor situat en la llista de vendes i que té el català com a opció és el Minecraft, ocupant la 12a posició” . Encara que el català no és una de les llengües més comunes en el món dels videojocs, el 2015 hi havia un 21,8% de jugadors catalans. En la seva aportació a l’Informe de la Comunicació a Catalunya,  Ruth Sofia Contreras en parla i intenta explicar a què és degut aquesta poca visió del català en el món dels jocs.

//platform.twitter.com/widgets.js