“La premsa comarcal i el consum de noves pantalles” és el projecte d’investigació amb què el Grup de Recerca d’Interaccions Digitals (GRID) s’ha presentat al 8è Congrés de l’Associació Catalana de la Premsa Comarcal, que ha acollit aquest dissabte El Vendrell.

Els resultats d’aquesta recerca mostren com s’estan consumint els mitjans de premsa comarcal a Catalunya amb l’impacte de les noves finestres de la comunicació; per fer-ho s’han recopilat i analitzat tant dades qualitatives, a partir d’entrevistes en profunditat a responsables del mitjans de premsa comarcal i local, com quantitatives, a través d’un qüestionari en línia respost per més de 1.300 persones. Amb aquesta informació, s’ha contrastat l’opinió del mitjans amb la dels lectors, radioients, televidents i seguidors de la premsa.

El treball ha estat guardonat en la Convocatòria 2012 del Premi de Recerca Universitària Premsa Comarcal. Hi han treballat, el darrer any, Héctor Navarro (coordinador), Zahaira González, Eulàlia Massana, Ruth Contreras i Irene García tots ells professors de la Facultat d’Empresa i Comunicació de la UVic i membres del GRID.