Paula Colomer va cursar el grau d’Administració i Direcció d’Empresa en la promoció (2017-2021). Va cursar les seves pràctiques a l’empresa Gepork de Masies de Roda dins el d’apartament de comptabilitat i finances. En l’actualitat, la finalista treballa a Manlleu en el sector dels electrodomèstics i està cursant un Màster online de Direcció Financera. La finalista als premis als millors TFG de la UVic que concedeix la Fundació la Farga ens ha concedit una entrevista per apropar-nos el seu TFG “Anàlisi integral del sector de les energies renovables”.

Paula, ets una de les finalistes als premis que concedeix la Fundació la Farga als millorr TFG de la UVic. Ens pot explicar de què tracta el teu treball? ?

En el meu Treball Final de Grau (TFG) he fet una anàlisi integral del sector de les energies renovables que s’ha dut a terme a partir d’uns càlculs d’indicadors financers i no financers per tal de tenir una idea de quina és la situació econòmica i financera de les 13 empreses escollides per a la mostra des de l’any 2011 al 2019 ambdós inclosos. A més d’això, també he volgut complimentar aquest treball amb un estudi bibliomètric de diversos articles per poder veure què avala la literatura científica del tema sobre la sostenibilitat i tots aquells temes que l’envolten.

Quin és l’objectiu del treball?

La finalitat principal del meu TFG ha estat veure la salut econòmica i financera i no financera de les 13 empreses de la mostra, a més de posar en evidència la situació actual en la qual estem immersos així com diverses accions per a cuidar el planeta.

Per què vas escollir les empreses del sector de les energies renovables per fer el TFG?

Vaig escollir el sector de les energies renovables perquè m’agraden els temes de sostenibilitat, a part de contribuir a un món més sostenible per a tots i tenint en compte que cal actuar conjuntament com a societat per a combatre aquesta emergència climàtica en la qual estem immersos.

Ens pots parla sobre la metodologia que has utilitzat per dur a terme aquesta anàlisi?

En aquest treball he emprat una metodologia exploratòria on s’ha explicat tot el que relaciona l’energia i les energies renovables. I per la part pràctica del treball, s’ha dut a terme una anàlisi quantitativa a partir dels estats financers de les empreses de la mostra. Finalment, també s’ha dut a terme una metodologia de l’anàlisi del contingut per a l’anàlisi dels indicadors no financers per tal de trobar informació no financera de caràcter mediambiental, social i de govern corporatiu.

Quines conclusions has pogut extreure?

En termes generals, les empreses del sector de les energies renovables tenen una bona tresoreria i, per tant, poden fer front als deutes que se’ls presenten a curt termini. A més, són empreses amb una rendibilitat financera elevada, és a dir, que és rendible invertir en empreses d’aquest àmbit. A banda d’això, la metodologia de l’anàlisi del contingut ha permès observar que, encara que sembli contradictori, la majoria de les empreses del sector de les energies no renovables no disposen de cap mena d’informació no financera, i si en disposen no és pública.

Quina valoració fas del grau D’ADE?

En faig una valoració molt positiva, ja que és un grau que, a part d’aprendre molt i de temes molt diversos, el dia de demà t’obre moltes portes.

Què és el que més recordes del teu període a la Facultat?

Doncs una mica tot en general perquè en tinc molt bon record, tant de la universitat com de tots aquells aprenentatges que m’he endut, com de professors i amistats.

Quin consell donaries als companys i a les companyes que es troben ara mateix cursant el mateix grau que vas cursar tu?

Que aprofitin al màxim aquests anys a la universitat, que és una etapa molt bonica en la qual crees vincles molt importants, alhora que aprens molt de coses molt diverses i de persones que valen molt.