Amb quantes pantalles interactueu al llarg del dia? Quantes vegades? Si us atureu a comptar-les, segur que més enllà de la del microones o la ràdio digital del cotxe, us trobareu amb el mòbil, la tauleta, l’ordinador de la feina i/o el portàtil, el televisor… N’estem envoltats i que siguin cada cop més lleugeres i transportables, les converteix també en més consultables. Però quina és l’estrella?

La resposta varia, segons en quins paràmetres ens fixem. Si atenem al temps d’atenció que mereixen, el televisor continua encapçalant el podi amb 43 minuts per sessió. Ben a prop se situa l’ordinador –també el portàtil–, amb 39 minuts. Els segueixen els més nous: la tauleta (30 minuts) i el telèfon mòbil intel·ligent (17 minuts).

Però no ens deixem enganyar per les primeres xifres. L’estudi de Google, que recull TechCrunch, revela que mentre mirem la TV, gairebé sempre interactuem amb les altres pantalles i la més usada és precisament la que ens cap a la butxaca: el mòbil. A més, els “smarphones” solen iniciar la seqüència de tasques en xarxa o experiència digital, sobretot la consulta de xarxes socials (66%), la cerca d’informació (65%), les compres via comerç electrònic (65%) i la navegació a Internet (63%). L’ordinador seria el pas següent, mentre que a la tauleta encara li queda camí.

Conèixer l’ús que fem de les múltiples pantalles és interessant a l’hora de confegir informació, idear una campanya publicitària o comunicar una idea. Cal pensar amb les diverses seqüències de consulta per orquestrar una experiència digital encertada i sobretot entendre que el present –ja no el futur– és mòbil.

[Font: TechCrunch / Imatge: Flickr / Frostwire]