Oriol Ramon Serrate és exestudiant de Publicitat i Relacions Públiques de la promoció del 2004. Actualment, és director de Màrqueting Digital de Banc Sabadell.

Quin record tens de la de la universitat? 

De la Uvic tinc molt bons records, encara que els desplaçaments diaris en tren o autobús des de Barcelona encara els tinc marcats… A nivell educatiu, recordo molt positivament el segon cicle de la carrera, en el qual vam entrar en detall en assignatures de Publicitat, com la dels professors Oreste Attardi o Nacho Gil. La veritat és que vaig gaudir molt d’aquesta època de la meva vida. 

Quina va ser la teva primera feina com a graduat?  

Quan estudiava el tercer curs de carrera, vaig incorporar-me com a becari a DoubleYou, una de les principals agencies creatives digital del moment. Un cop finalitzada la carrera de PIRP, em van oferir un contracte professional on vaig seguir treballant un parell d’anys més. 

Quins són els principals reptes als que has hagut de fer front? 

Un moment clau de la meva carrera professional va ser quan vaig decidir anar a viure a Londres. Vaig prendre una decisió arriscada, deixant una carrera professional a DoubleYou i prioritzant-ne una experiència de vida que, vist ara en perspectiva, va ser una gran decisió. A Londres vaig aconseguir ràpidament treballar en marketing digital i em vaig especialitzar en performance marketing, a part de consolidar el meu anglès. 

Com és el teu dia a dia professional?  

Abans del Covid (AC) o després del Covid (DC) ? J 

Com a responsable de la inversió online del Banc Sabadell, gestiono un equip intern i extern amb el que distribuïm tots els productes que ofereix el banc (préstecs, hipoteques, assegurances, renting…) en els diferents canals de màrqueting digital (sem, display, social media, comparadors online…).  

Duc a terme moltes reunions amb les diferents unitats de negoci, amb tecnologia, amb producció, amb proveïdors… i amb el meu equip faig reunions d’alineament d’objectius i seguiment dels principals Kpi’s per si hem de bascular la inversió d’un canal a un altre depenent del performance de les campanyes. 

Ara mateix ho fem tot a través del Teams ja que estem teletreballant des del març de l’any passat. 

Quin consell donaries als estudiants que surten o han sortir del grau de publicitat i busquen feina? 

Que estiguin preparats pel canvi. Sempre. La Covid-19 ha estat un clar exemple de que res és per sempre i que per sobreviure t’has d’adaptar al canvi i, com més mentalment preparat estiguis, millor te’n sortiràs.  

Anomena alguna cosa de la que n’estiguis orgullós des de que has sortit de la universitat. 

M’enorgulleixo d’haver-me especialitzat en l’àmbit digital i ser partícip de la transformació digital de grans empreses nacionals e internacionals.

Segueix coneixent a l’Oriol Ramon a:

Linkdin: Oriol Ramon