La Facultat d’Empresa i Comunicació (FEC) té els seus orígens l’any 1987 en l’Escola Universitària d’Estudis Empresarials d’Osona, quan aquesta va començar a desplegar la diplomatura en Ciències Empresarials adscrita a la Universitat de Barcelona. Nascuda de la iniciativa ciutadana i territorial, l’Escola va ser un dels tres centres fundadors de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya, de naturalesa pública i de gestió privada, que desenvolupa la seva activitat en els àmbits de la docència, la recerca i la transferència de coneixement en els àmbits que li són propis.

Des de l’inici, els programes formatius de la Facultat es van anar consolidant a nivell nacional en paral·lel amb el seu procés d’internacionalització, el qual va créixer amb l’impuls dels programes de doble titulació Diploma Europeu de Gestió Internacional (DEGI), i més tard els de l’Espai Europeu d’Educació Superior (EEES).

L’any 1997 es va aprovar la Llei de Reconeixement de la Universitat de Vic per part del Parlament de Catalunya, la qual cosa va convertir l’Escola original en Facultat de Ciències Jurídiques i Econòmiques (FCJE) que va començar a impartir la llicenciatura d’Administració i Direcció d’Empreses (ADE). El curs següent (1998-99), la Facultat va ampliar la seva oferta amb la diplomatura en Turisme i dos cursos més tard ho va fer amb la llicenciatura en Publicitat i Relacions Públiques (2001-2002).

Així, amb l’entrada del nou mil·lenni, la Facultat iniciava un canvi de rumb amb la incorporació de l’àrea de coneixement de la Comunicació, que sumat als ensenyaments d’Economia i Empresa, generaven un model original i singular en el panorama universitari català i espanyol. Per aquest motiu, a partir del curs 2002-2003 la Facultat va passar a denominar-se Facultat d’Empresa i Comunicació (FEC). En els anys següents  aquesta àrea de coneixement es va reforçar amb el desplegament de la Llicenciatura en Periodisme (2002-2003), Comunicació Audiovisual (2003-2004) i la doble titulació en ADE-PIRP (2003-2004), tots elles convertides en títols de grau oficials l’any 2010 arran de la implementació del Pla Bolonya, a excepció de les diplomatures de Ciències Empresarials i de Turisme, que es van extingir.

A partir de 2013-14, la Facultat va llançar el grau en Màrqueting i Comunicació Empresarial consolidant així el model transdisciplinari entre les dues àrees de coneixement. La vocació internacionalitzadora del centre, present des del seu inici, es va reafirmar amb el desplegament del grau en Global Studies, impartit íntegrament en anglès, des del curs 2024-25.

A més de l’oferta dels títols reglats de grau, actualment la Facultat ofereix un màster Executive en Business Administration (EMBA) i dos cursos de postgrau: el de Comunicació Científica i el de Documental Social, que es llançarà el curs 2025-26, que se sumen a altres programes ja extingits. D’altra banda, des de la FEC s’organitzen i es coordinen tres programes de doctorat: el programa en Disseny i Comunicació; el programa en Dret, Economia i Empresa i el programa en Estudis de Gènere: Cultura, Societat i Polítiques.