No serà fins aquesta primavera que l’Obrellaunes.cat farà un any a la xarxa, però amb satisfacció podem dir que ja en fa més de mig que hi som i que fem xarxa. Des del bloc, però també a través de les plataformes socials, hem obert les portes de la Facultat d’Empresa i Comunicació de la UVic més enllà de la plana i, alhora, em posat l’orella a temes, notícies i esdeveniments que ens han suscitat l’interès. Però de què hem parlat exactament? Com hem crescut a les xarxes? Els companys de l’OUvic Esther Gómez, Georgina Cabrera, Marc Sellés i Efraín Foglia han animat aquestes dades i, un cop més, destapem la llauna.
http://vimeo.com/57613767
Al bloc, hem parlat sobretot de comunicació i emprenedoria, tot i que també ho hem fet força sobre periodisme i màrqueting i, en darrer lloc, de publicitat. Ho hem fet a través d’entrades, articles d’opinió o d’anàlisi, i notícies. De fet, Comunicació, Periodisme i Emprenedoria són les etiquetes que més hem usat.
Amb dades actualitzades d’aquest gener, Twitter és la xarxa en què més hem crescut, amb 325 seguidors. No podem menystenir el Facebook de l’Obrellaunes, on ja som una família de 260 amics. On encara podem i volem créixer és a Pinterest i a Google+. Estem convençuts que ho farem, perquè creiem en aquest projecte.
Cadascuna de les xarxes ens ha obert la porta a una forma diferent de comunicar-nos. Pinterest és el suro de les imatges, així que hi trobareu les fotos i vídeos que han il·lustrat els diversos escrits, però també frases que ens inspiren, les capçaleres de Facebook que ens heu ajudat a fer amb les vostres fotografies, retalls de premsa que mencionen aquest projecte, infografies que il·lustren que és possible fer entenedor un bon grapat de dades, conferències, curtmetratges i espots que ens han cridat l’atenció.
Twitter és una altra via per contactar amb l’equip de l’Obrellaunes.cat, molt més directa i breu que l’adreça de correu electrònic, i a la inversa, ens permet estar a una piulada de distància de blocaires, polítics, emprenedors, bibliòfils, culturetes, periodistes, publicistes i tants altres, gràcies a les nostres llistes. Per la seva banda, Facebook és la nostra àgora digital, un punt de trobada entre tots els apassionats i apassionades de l’emprenedoria i la comunicació en els diversos vessants –publicitat, informació, cinema, màrqueting.
