La ponent és la responsable de Comunicació dels Bombers de la Generalitat. Llicenciada en Publicitat i Relacions Públiques per la UAB i Postgrau en Comunicació i Estratègies Polítiques. Forma part de l’equip de Premsa dels Bombers de Catalunya des del 1994, quan va néixer la nova unitat. Des d’aquest càrrec, ha vist com l’àrea de comunicació que dirigeix ha crescut amb la incorporació de canals nous (xarxes socials) i funcions (també coordina aspectes de protocol, campanyes publicitàries de l’administració o els continguts de les intervencions parlamentàries de la Direcció General de Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvaments del govern català). Núria Iglesias ha explicat com gestionen la informació a l’Àrea de Comunicació dels Bombers i la relació diària que mantenen amb els mitjans. Ha començat la intervenció amb un resum històric de la unitat que dirigeix, que es va implantar arran d’un gran incendi forestal a les comarques centrals de Catalunya que va fer evident la necessitat de comunicar-se millor amb la població en una situació d’emergència. La unitat està integrada al Departament d’Interior del govern català. Durant més d’una hora i mitja de xerrada, la convidada ha il·lustrat els estudiants de tercer curs de PIRP amb nombroses vivències de l’actuació comunicativa dels Bombers, de l’actualitat o de les darreres dècades. Un dels casos més tràgics viscuts va ser el naufragi d’un vaixell turístic al llac de Banyoles que el 1998 va causar la mort a 21 persones, totes persones grans, jubilades, de nacionalitat francesa. Amb els exemples relatats, Núria Iglesias ha volgut transmetre als estudiants la responsabilitat d’informar amb serietat per no provocar més alarma social en moments de crisi quan es produeix una catàstrofe.
Amb l’objectiu d’aconseguir que els estudiants s’adonessin de la importància del rigor en les comunicacions més tràgiques, Iglesias ha fet una petita pràctica a classe. A l’aula s’ha escoltat una notícia televisiva d’una explosió de gas on van morir 6 persones. Els alumnes havien de simular (escriure en un paperet) com comentarien per WhatsApp aquesta notícia. L’activitat ha evidenciat que la notícia es propagava a gran velocitat i alarmisme malgrat que la informació provenia de fonts insolvents, amb dades inconcretes o no fiables.
Altres temes tractats han estat l’ús de l’eina del clipping, l’atenció als periodistes locals (no només a les grans cadenes informatives), la formació que reben els Bombers per exercir tasques de portaveu per informar la premsa i les campanyes publicitàries. L’última campanya que han llançat està pensada per combatre l’estereotip de gènere i aconseguir que més dones (i no només homes) s’apuntin al cos de Bombers per exercir aquesta professió. Durant la seva intervenció, Iglesias ha projectat imatges i dades de l’atenció telefònica dels Bombers a la premsa, de les notes de premsa enviades o de l’activitat de Twitter i altres xarxes socials o canals (Telegram, Instagram, youtube); entre moltes altres coses.