La Facultat ha rebut quatre visites més de professionals a l’aula, Jaume Codina, Montse Nuñez, Santi Mon i membres del SECOT.
Dins de l’assignatura Organització empresarial, la professora Anna Pérez-Quintana ha organitzat una nova sessió de ‘Professionals a l’aula’. En concret, el passat dijous 16 de novembre, els estudiants de primer curs del grau de Màrqueting i Comunicació Empresarial van rebre la visita de Jaume Codina, emprenedor i impulsor de DRAUTA.
Aquesta empresa de Granollers està especialitzada en màrqueting digital: edició de pàgines web, generació de continguts, email marqueting i dinamització de xarxes socials. Codina va transmetre algunes de les valuoses vivències i aprenentatges que ha tingut com a empresari autònom, mentre que l’estudiant el va anar interrogant sobre les qüestions que explicava o bé d’altres.
Qüestions com ara la importància de l’equip, crear productes recurrents, posar en dubte el ‘creixement pel creixement’ o bé mirar d’evitar l’endeutament a l’inici del negoci varen ser algunes de les qüestions sobre les quals l’empresari de la capital del Vallès Oriental els va parlar.
Periodisme
En el marc de l’assignatura Taller de Producció en Comunicació, el professor Xavier Ginesta va convidar la periodista i fundadora de Grama Televisió Montse Nuñez, per impartir una sessió sobre cobertura d’eleccions. A una setmana que a Catalunya comenci la campanya electoral, Nuñez va impartir una xerrada plena de confessions i realitats on va desvelar els secrets que amaga una campanya electoral.
Núñez que porta 21 anys lligada al món del periodisme polític català, entre ells a la televisió de Catalunya, va afirmar que les campanyes electorals “s’han convertit en tot un circ amb rodes”. Aquestes han pres el model nord-americà com a referència i “ara aquí també a Espanya són shows carregats d’espectacle i entreteniment”.
Administració i Direcció d’Empresa
Els estudiants de Direcció i Administració d’Empresa també han gaudit d’un professional a l’aula, Santi Mon, encarregat de les relacions externes de l’empresa Mercadona. Mon va fer una sessió de dues hores als alumnes del tercer curs d’ADE, en el marc de l’assignatura Direcció Estratègica I.
Mon va presentar la seva empresa, remarcant sobretot les arrels familiars que encara es conserven. Va parlar sobretot del seu producte, els seus establiments i les seves condicions. Va remarcar molt en l’oferta laboral, les condicions dels treballadors i la bona sintonia entre empresa i treballadors.
Però no només es va voler quedar amb això perquè Santi Mon també va parlar sobre polèmiques generades als mitjans de comunicació sobre l’empresa Mercadona, quan els alumnes van preguntar. D’altra banda va remarcar en tot moment que el client és el “jefe”, en cap cas se’l considera menys, sinó que per ells el client és qui mana.
Dins els estudis d’ Administració i Direcció d’Empresa SECOT va visitar els alumnes de 1r de Periodisme. SECOT és un grup de voluntaris sense ànim de lucre, per retronar a la societat empresarial. Són jubilats del món empresarial que ajuden a nou emprenedors per aportar la seva experiència.
Un dels eixos principals de la sessió va ser el fracàs, Anglada, qui va impartir la sessió, afirmava: “El fracàs no existeix, sinó que és una resposta amb motius menys favorables”, va incitar als alumnes que esborressin la paraula fracàs per poder ser emprenedors i tirar endavant projectes. L’altre eix principal de la sessió va ser pràctic. Els alumnes poder intervenir; tres d’ells van haver de posar-se en situació i lluitar per un lloc de feina.
Per acabar la sessió va llançar tres preguntes als alumnes: què he de canviar per aconseguir el que vull fer?, Quines capacitats tinc?, i quines conductes he de canviar?.