The New York Times no deixa de sorprendre’ns. Si fa un parell de mesos, experimentava amb noves maneres de presentar la informació, ara, experimenta amb la fórmula de la incubadora de “start-ups”.

Time Space és el nom d’aquest espai que compartiran de tres a cinc empreses d’emprenedors i el personal del diari nord-americà. L’objectiu és doble. D’una banda, es preté que, durant quatre mesos, aquestes empreses puguin evolucionar cap a negocis viables. De l’altra, The New York Times vol experimentar amb les noves tecnologies (telefonia mòbil, comerç electrònic, xarxes socials, imatge) i orientar-les a noves maneres d’explicar la informació.

De fet, The New York Times ja ha començat a sembrar el camí. Amb el projecte ‘Snow Fall’ va decidir integrar els elements multimèdia enmig del text i no de forma segregada, com s’ha fet fins ara. Tampoc integrar emprenedors, a mode d’incubadora, és una idea nova. La BBC i Turner Broadcasting han provat fórmules similars. Aquestes provatures no deixen de ser l’indicador que el sector evoluciona. Els avenços tecnològics i la crisi econòmica l’obliguen a fer-ho si no vol quedar enrere i estancar-se. Caldrà veure com aconsegueix atrapar el lector i fidelitzar-lo, i –això que tan sona a tot arreu– com es reinventa.