La periodista de Catalunya Ràdio Neus Bonet ha impartit una masterclass a l’alumnat de 2n de periodisme dins el marc de l’assignatura Taller de Ràdio 2. Neus Bonet és considerada una de les millors periodistes radiofòniques del nostre país. Tot un referent per a les persones que fan o han fet ràdio a Catalunya. Tant per als periodistes de ràdio com pel conjunt de la professió.

Els seus indicis es remunten a Ràdio Reus (de la Cadena SER) i després de passar per diverses emissores, el 1988 va arribar a Catalunya Ràdio, on va combinar l’edició i presentació de diferents programes informatius amb la presentació d’un magazín de tarda anomenat L’Aparador. L’any 1992 va tenir un paper molt important en el naixement de Catalunya Informació. Entre els anys 1999 i 2005 va formar part del projecte radiofònic Ona Catalana, on va dissenyar i crear els informatius i va dirigir i presentar el magazín matinal Accents. És per això que l’any 2014 va ser nomenada degana del col·legi de Periodistes de Catalunya, càrrec que va ocupar fins l’any 2019.

L’accent en el treball en equip

Durant la masterclass, Bonet ha emfatitzat la importància de la docència en el periodisme. L’experta afirma que moltes persones li han ofert el seu mestratge i que per ella és un plaer retornarlo a les noves generacions. A més d’això, ha volgut remarcar que el periodisme és una professió de formació continua. La locutora també ha volgut remarcar la importància en ràdio i periodisme que té el treball en equip afirmant que “la ràdio és la màxima expressió d’un treball en equip compromès les 24 hores del dia”.

La periodista ha començat el taller  explicant com és el dia a dia dels informatius de cap de setmana a Catalunya Ràdio. Després ha resolt els dubtes dels estudiants. Durant la primera part de la masterclass, la protagonista ha sigut Neus Bonet i Catalunya Ràdio, però durant la segona part els protagonistes han estat els i les alumnes, ja que Bonet s’ha interessat en quines són les seves aspiracions professionals i les motivacions de les noves generacions.