En línia amb el model de formació de la UVic-UCC, la Facultat d’Empresa i Comunicació garanteix el  creixement personal i la plena professionalització del seu alumnat amb aprenentatges personalitzats a través d’un acompanyament al llarg de tot l’itinerari formatiu on l’estudiant és centre i actor del seu procés educatiu.

Així, el professorat es compromet a treballar per l’excel·lència amb rigor i amb una visió propositiva de la formació amb la finalitat de formar no només professionals qualificats sinó ciutadans sensibles amb la igualtat, l’equitat, el pensament crític, l’actitud ètica, l’esperit emprenedor, el treball en equip i el compromís amb la millora de la societat.

Per desenvolupar les capacitats professionals i personals de l’alumnat, el centre combina diferents metodologies, entorns i recursos on l’acció del professorat i les interaccions que es generen a l’aula permeten espais d’anàlisi, reflexió i generació de coneixement. El dia a dia inclou propostes de treball col·laboratiu i cooperatiu, resolució de problemes (mitjançant metodologia ABP), el desenvolupament de projectes, la classe invertida i les lliçons magistrals.

La Facultat d’Empresa i Comunicació es distingeix, a més, per impulsar un acostament a la professionalització des de l’inici de l’itinerari formatiu apostant per la simulació en canals propis i  col·laboracions en altres mitjans, la generació de portfolis o l’estudi de casos reals, una iniciativa consolidada mitjançant el programa Professionals a l’Aula. El coneixement adquirit a les classes es complementa amb seminaris, tallers i visites d’estudi i en altres espais de reflexió. A més la Facultat fa èmfasi en la transversalitat del coneixement que també aplica en la seva docència mitjançant projectes plurilingües, multidisciplinaris i  multiassignatura, en què es desenvolupen activitats d’aprenentatge compartides entre diverses assignatures de diferents graus en diferents idiomes.

Programa Professionals a l’Aula

El programa «Professionals a l’aula» és una metodologia docent basada en la simulació i l’estudi de cas que s’aplica als graus de la Facultat d’Empresa i Comunicació. Es tracta d’una iniciativa on persones de l’àmbit d’expertesa vinculats a les assignatures dels graus exposen les seves experiències.

El programa permet treballar els continguts de les assignatures sobre la base metodològica de l’estudi de cas i la simulació o joc de rol a partir de la presència de professionals a les aules que serveixen de mirall professional als estudiants.

Els ponents convidats, de diferents àmbits del món de l’empresa i la comunicació, participen en el desenvolupament docent de les assignatures aportant experiència sobre el terreny i novetats metodològiques a l’aula.

L’alumnat treballa així les competències transversals i específiques aprofundint en l’experiència vital de l’estudiant mentre l’aproximen a l’entorn professional.

El programa «Professionals a l’aula» permet el desplegament de competències genèriques, com per exemple, la capacitat d’anàlisi de l’actualitat del moment, la necessitat de reflexió crítica sobre els problemes del dia a dia, la presa de decisions en entorns complexos i diversos, la creativitat, la capacitat de lideratge, el treball en equip, així com l’expressió oral, escrita i posada en escena en situacions reals.