El passat dimarts 5 d’abril, va tenir lloc a l’Aula de Cinema l’última activitat organitzada amb motiu del 20è aniversari dels estudis de Periodisme. Una conversa on Alumnis i alumnes del Grau en Periodisme van compatir experiències educatives i professionals.
L’acte va començar a les 11:00h amb la benvinguda del Degà de la Facultat d’Empresa i Comunicació, Josep Burgaya. Tot seguit, l’organitzador de l’acte, el professor Jordi Serrat, va presentar els ponents i va emfatitzar la necessitat de continuar formant als alumnes en aquest ofici. Tot i la precarietat que viu el món del periodisme, Serrat va voler destacar que la majoria d’alumnes que acaben la carrera estan treballant en diferents mitjans de comunicació en l’àmbit comarcal i nacional.
L’activitat va comptar amb una àmplia varietat de professionals del món periodisme. Des de la Ivette Ballesteros, responsable de comunicació a l’empresa Hipra, Mireia Germán, periodista als informatius  d’Antena 3, Damià Badia, cap de comunicació del BAXI Manresa i Aleix Freixas, periodista a l’Agència Catalana de Notícies. Tots quatre varen explicar la seva trajectòria professional un cop acabada la carrera de periodisme i varen recalcar que per exercir aquest ofici s’ha de ser una persona amb inquietuds i proactiva. Afirmen que han tingut sort d’haver arribat on han arribat, però també recalquen que això és fruit d’un treball i un esforç constant.
Els alumnes, que es van mostrar molt participatius durant la conversa, van mostrar en el torn de preguntes les seves inquietuds als Alumnis. També va haver-hi moments de complicitat en preguntar als ponents quines assignatures els havien agradat més i quines menys. Així mateix, varen voler saber quines havien estat les pitjors i les millors experiències tant en l’àmbit educatiu com en l’àmbit professional. Aquesta complicitat entre els participants va ocasionar un acte molt agradable, proper i distès on els Alumnis es varen mostrar contents de tornar a la Facultat i els alumnes agraïts de la seva tornada.
L’acte va concloure amb la intervenció del president del Col·legi de Periodistes de Catalunya, Joan Maria Morros que va elogiar als ponents i va motivar els alumnes a exercir un periodisme honest i proper.

· En l’acte es va visionar aquest vídeo