Parlem amb Marc Ramírez, alumne d’últim curs del grau en Màrqueting i Comunicació Empresarial de la Facultat d’Empresa i Comunicació (promoció 2016-2020). En Marc ens explica la seva experiència durant el grau i el motiu pel qual recomana cursar-lo.

Per què vas decidir estudiar a la UVic-UCC?

El principal motiu que em va fer decidir estudiar a la UVic-UCC va ser la proximitat. Visc molt a prop de Vic i el trajecte des de casa meva fins a la universitat és curt. Aquest mateix aspecte, m’ha permès conservar la meva feina anterior a la universitat i compaginar els estudis amb l’activitat laboral.

Pots descriure la UVic-UCC en tres paraules?

Possiblement, les tres paraules que millor defineixin la UVic-UCC són proximitat, germanor i experiència.

Què és el que més t’ha agradat d’estudiar Màrqueting i Comunicació Empresarial a la UVic-UCC?

Sense cap mena de dubte, des del meu punt de vista, el punt més fort del grau en Màrqueting i Comunicació Empresarial de la UVic-UCC és el fet d’aplicar el Màrqueting a un gran nombre d’especialitats. És a dir, gràcies a la gran varietat d’assignatures, els estudiants adquireixen coneixements sobre com aplicar el Màrqueting a sectors molt diferents: des del Màrqueting de luxe fins al Màrqueting territorial, passant pel Màrqueting de serveis o el farmacèutic entre molts d’altres.

Què creus que marca la diferència entre la UVic-UCC i les altres universitats?

Segurament, el fet de ser grups d’estudiants relativament reduïts permet tenir una relació més pròxima amb el professorat. Gràcies a això, les classes adquireixen un major dinamisme i sense cap dubte, reforça molt la reciprocitat de la relació entre estudiant i professor. Aquest fet millora l’estudi i ajuda a incrementar l’adquisició de coneixement.

Creus que la metodologia que la universitat utilitza és beneficiosa pels estudiants?

Òbviament, la metodologia innovadora i pròpia de la nostra universitat es veu traduïda en una millora en l’adquisició de coneixements per part de l’alumnat. Des del meu punt de vista, aquesta metodologia incrementa la motivació dels alumnes, fet que es veu confirmat a través dels bons resultats finals obtinguts.

Marc Ramírez a la part dreta de la imatge, durant una classe d’International Marketing

Com descriuries el tracte amb el professorat i amb la institució en general?

No tinc cap dubte que la UVic-UCC és una de les universitats catalanes on més bona relació i proximitat hi ha entre l’alumnat i els docents. Això, permet que les dues parts tinguin un contacte constant i una relació de confiança i proximitat, que millora l’adquisició de coneixements i l’experiència estudiantil.

Recomanes estudiar a la UVic-UCC?

Des del meu punt de vista la UVic-UCC és una gran oportunitat educativa i, alhora, et fa créixer com a persona. És per això que recomano a aquells futurs estudiants escollir la nostra universitat per a realitzar els seus estudis. Com ja he dit anteriorment, el format de grups reduïts i la metodologia que s’utilitza fan de la UVic-UCC una universitat ideal.

Recomanes estudiar Màrqueting i Comunicació Empresarial a la UVic-UCC?

En el grau de Màrqueting i Comunicació Empresarial de la UVic-UCC hi ha docents molt qualificats i amb molts anys d’experiència tant en el món de l’educació com també en el professional. Això es nota pràcticament en cada classe, ja que l’exposició d’exemples reals permeten conèixer molt millor com és realment el sector un pas més enllà de la teoria. Així doncs, aquesta aplicació real i l’anàlisi d’experiències pròpies dels docents, permeten adquirir més coneixement i de millor qualitat.

Quin consell donaries als actuals estudiants de Màrqueting i Comunicació Empresarial, i als futurs que se sumin al grau?

Als actuals de Màrqueting i Comunicació Empresarial, els aconsellaria que aprofitin cada moment a la universitat, i que sobretot, es beneficiïn de la bona relació amb els professors. Esprémer aquesta relació farà que els docents aportin encara més coneixement, i sobretot, coneixement pràctic del sector, gràcies a la gran experiència de molts d’ells.
Pel que fa als futurs estudiants que se sumin al grau, els hi diria que no tinguin cap dubte d’escollir aquest grau, ja que és un gran encert i amb un gran potencial. El sector del Màrqueting i la Comunicació Empresarial ofereix una gran oferta laboral.