El passat divendres 17 de maig, la Facultat d’Empresa i Comunicació va realitzar l’acte de graduació dels estudiants de quart curs dels graus en Periodisme, Administració i Direcció d’Empreses, Comunicació Audiovisual, Màrqueting i Comunicació Empresarial i Publicitat i Relacions Públiques. Enguany, l’acte va tenir una padrina de luxe: Maravillas Rojo, actual presidenta de Cooperativa Abacus.

L’acte va estar presidit per Anna Ramon, vicerectora de professorat, que va donar el primer torn de paraula a la degana de la FEC, Elisenda Tarrats. Tarrats va fer una breu introducció de l’acte i va voler agrair als estudiants i familiars la confiança dipositada a la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya durant aquests quatre anys.

Seguidament, va ser el torn de la padrina de l’acte de graduació, Maravillas Rojo, llicenciada en Ciències Polítiques, Econòmiques i Comercials per la Universitat de Barcelona l’any 1973 i en Sènior Executive per ESADE. En la seva trajectòria professional, destaquen els càrrecs de directora de l’INEM de la província de Barcelona entre 1991 i 1995; tinent d’alcalde a l’Ajuntament de Barcelona des del 1995 al 2007, portant la responsabilitat de les àrees de promoció econòmica, innovació, turisme i comerç; secretària general de Treball del Ministeri de Treball i Immigració d’Espanya durant 2008 i 2010 i secretària general de CIDEU del 2004 a 2018.

Maravillas Rojo va realitzar un discurs encoratjador i emotiu on va instar als estudiants a ser “persones amb actitud emprenedora i amb iniciativa davant els reptes”. A més a més, va destacar la necessitat de treballar en projectes d’interès col·lectiu per construir comunitat i, per tant, “és necessari aprendre a complementar-se, comunicar i trobar aliances en el futur laboral i personal dels graduats”.

Seguidament va ser el torn dels estudiants dels diferents graus: representants de cada curs van realitzar diferents parlaments on explicaven i recordaven la seva trajectòria i el seu pas per les aules de la Facultat d’Empresa i Comunicació. No obstant i això, hi van haver moments també per recordar les amistats i les relacions que, més enllà de la Universitat, s’han anat creant durant aquests anys d’estudi a Vic.

Durant l’acte, l’estudiant de Publicitat i Relacions Públiques Diana Franco va interpretar dues peces musicals acompanyada d’un piano de cua.