Els tres experts a l'Aula de Cinema de la UVic-UCC

L’alumnat de la FEC va tenir l’ocasió de discutir sobre un cas tan actual i tan emblemàtic com la solució financera pel Barça amb els economistes Marc Ciria, fundador i president de Diagonal Asset Management, Ivan Cabeza, i l’empresari i co-fundador de Polygon, Antoni Martín.

Els tres ponents van compartir les seves perspectives sobre la situació del FC Barcelona en l’àmbit econòmic i digital a través de l’anàlisi de les circumstàncies i les possibles solucions d’aplicació immediata que van compartir amb els estudiants en una conferència moderada per Xavier Ginesta, professor i director del Departament de Ciències de la Comunicació de la FEC.

Un model de negoci caduc

La idea central llançada durant l’acte va ser la necessitat de reformulació del model de gestió del club que, segons l’anàlisi dels ponents, es troba en una situació molt precària. Així, Ivan Cabeza va iniciar la sessió amb un diagnòstic financer que va analitzar qüestions com la despesa ordinària, l’endeutament del club, l’estat financer, l’actual model de negoci o l’adequació a la nova empresa de l’entreteniment.

“L’entitat és víctima d’un cercle viciós ja que fa anys que no genera ingressos i arrossega un deute desmesurat” va afirmar Cabeza.

La nova empresa de l’entreteniment

En la segona part de l’acte, Marc Ciria es va centrar en la proposta de solucions enfocades d’una banda, al restabliment financer del deute i, de l’altra, a les noves fórmules per generar ingressos adaptades a les opcions de la indústria de l’entreteniment actual. “L’economia ho condiciona tot”, va afirmar l’expert. Durant la seva intervenció Ciria va abordar algunes propostes per “ fer que [el Barça ] sigui un negoci rentable que aporti el valor que [el club] necessita”.

Per la seva banda, Antoni Martín va aprofundir en aquesta línia en relació amb la necessària digitalització del club i de les possibilitats que ofereix per explorar noves opcions d’ingressos, revitalitzar el sentiment d’identitat i buscar maneres on els socis hi puguin dir la seva.

“Es tracta de fórmules que ja existeixen i que poden ser implementades en un club com el Barça”, va afirmar l’expert.

L’acte es va tancar amb un intens diàleg amb els estudiants d’ADE, màrqueting i comunicació empresarial i periodisme sobre diferents les diferents qüestions tractades al llarg de la sessió entre elles l’aparell de gestió o la figura jurídica del club.