La primera edició del seminari Creativitat per a Empresaris i Directius es va tancar divendres passat amb una emotiva última sessió. Al llarg de la tarda, els participants van prendre el protagonisme, i no només en el moment de rebre el diploma ja que els assistents van demostrar que havien après les tècniques creatives impartides durant el curs al punt d’aconseguir sorprendre al seu mestre, Lluís Bassat.
Lluís Bassat, present a totes les sessions del seminari, va tancar el curs amb una presentació dedicada a la intel·ligència comercial on el publicista va oferir als participants els elements clau a tenir en compte per a crear i mantenir una bona relació entre client i agència, o dit en altres paraules, com guanyar i mantenir la confiança de l’audiència. En sectors tan controvertits com són el màrqueting i la publicitat, Bassat va fer especial èmfasi en la importància de mantenir l’honestedat en totes les comunicacions i tractes amb els consumidors i els clients per a validar i consolidar relacions de confiança entre consumidors i empreses a través dels seus productes i marques.
Lliurament de diplomes i sorpresa final
La segona part de la sessió es va dedicar a la clausura del curs, encapçalada per Josep Burgaya, degà de la Facultat d’Empresa i Comunicació, i Jordi Baiget, director general de la Fundació Universitària Balmes. Tots dos van agrair la generositat de Lluís Bassat per “posar els seus coneixements al servei de l’alumnat de la Universitat de Vic”. Els participants van rebre a continuació els diplomes corresponents a mans de Lluís Bassat qui va felicitar-los “pel seu desig d’aprendre”.
“M’heu tocat l’ànima”
Els agraïments van arribar al seu punt àlgid en el moment en què els participants van sorprendre Lluís Bassat amb un xec-regal en format gegant per a la Fundació Carmen & Lluís Bassat, on van demostrar haver après les lliçons impartides al llarg del curs, no només en relació al detall ofert sinó en la posada en escena: la forma de presentació i el moment d’entrega. L’encert en l’elecció es va fer palès em la primera frase que va pronunciar Bassat: “M’heu tocat l’ànima” -va dir- “perquè la tasca que fem a la fundació, la fem amb l’ànima”. En el tancament final, el comunicador va esmentar el caràcter “excepcional” d’un curs que recordarà com “el més memorable” d’entre els centenars que ha impartit.
Un curs excepcional
Al llarg de dotze sessions, el primer seminari Creativitat per a Empresaris i Directius de la Universitat de Vic ha tractat temes com el disseny, la comunicació corporativa i la comunicació en empreses multinacionals, la diferenciació de la marca, la importància del branding, l’enorme esforç que cal fer sempre en recerca per intentar trobar la solució més adequada; l’ètica en la indústria i el tracte entre totes les parts implicades en la comunicació. Els participants al curs han fet exercis de creativitat dirigits per Lluís Bassat, han visionat els espots publicitaris considerats com els més creatius d’aquest segle i han escoltat casos reals d’èxit de diferents sectors de la mà d’alts representants de les empreses i de professionals de primera línia. El curs també ha tractat el paper que hauran de tenir la publicitat i el màrqueting en el que ja és el nou paradigma dels mitjans de comunicació i tots els reptes que se’n deriven: internet i les possibilitats que obre la intel·ligència artificial.