El passat 1 de març es va inaugurar la segona edició del seminari de creativitat per a empresaris i directius de la Càtedra de Màrqueting Lluís Bassat de la Facultat d’Empresa i Comunicació. El programa d’aquest any repeteix fórmula en espai i format i, a més, amplia els àmbits professionals dels ponents convidats al món de la cultura, les organitzacions no governamentals i els mitjans de comunicació.
La creativitat com a punt de partida
La creativitat serà, en tot moment, l’eix conductor de les dotze sessions del curs en què s’abordaran els processos de comunicació empresarial, però també es reflexionarà sobre l’aplicació de la creativitat en altres fases d’un projecte com poden ser la segmentació del mercat, la innovació del producte o la distribució. Els participants aprendran a entrenar la seva creativitat “per enfocar qüestions des de diferents punts de vista i trobar així solucions satisfactòries a les seves empreses professionals” va explicar la vicedegana de la FEC Ana Palomo durant la presentació del curs.
Aprendre a pensar diferent
Durant la seva intervenció Lluís Bassat va fer un repàs d’aplicació creativa a diversos àmbits al llarg de la seva trajectòria professional i personal. “La creativitat resol problemes de tot tipus, no només comunicatius”, va afirmar. I va animar als participants a començar a entrenar la creativitat des de l’inici del seminari que culminarà amb exercicis pràctics dirigits i avaluats pel propi Bassat en les darreres sessions del curs.
“Qualsevol producte o procés es pot millorar. Busqueu sempre la manera de millorar les coses. Practiqueu des d’avui, amb coses quotidianes”.
Dissenyar l’estratègia en funció del valor
La primera de les sessions es va centrar en la planificació estratègica de l’empresa a càrrec de Dani Batlle, actualment CEO de Svenson Iberia i professional amb més de quaranta anys d’experiència en el sector. Batlle va subratllar el fet que “la creativitat és una palanca d’alt valor en el moment de crear qualsevol empresa” i, per tant, “de construir la marca que distingirà un projecte de la resta”. Batlle va fer èmfasi en pensar molt bé en aquest moment perquè això donarà estabilitat i valor al producte i facilitarà l’estratègia a seguir.
SEIDOR, un exemple de reorganització comunicativa
Així es va expressar també Ivan González, director de Màrqueting i Sostenibilitat de SEIDOR i ponent convidat de la primera sessió del seminari. “A SEIDOR hem connectat la proposta de valor de l’empresa al cos de la companyia. Considerem que l’estratègia de màrqueting ha de beure de l’estratègia de sostenibilitat i per això tot s’ha unit en un mateix departament”. Ivan González va coincidir amb Dani Batlle en la importància de donar-se temps per pensar a fons el pla a seguir
“Vam passar un any i mig molt intens per conèixer a fons quina era la nostra essència i quina havia de ser la nostra estratègia d’acció”.
En les properes sessions s’abordarà la creativitat en la investigació de mercats, en el Màrqueting Mix, en la planificació de mitjans de comunicació tradicionals i digitals, l’estratègia de xarxes socials o la relació entre agència i client. Entre els ponents convidats es preveu la participació de José María Vilas (Unilever), Bettina Farreras (Together), Octavi Tarrés (FC Barcelona), Conrad Llorens (Summa), Valentí Oviedo (Gran Teatre del Liceu) o Rosa Romà (CCMA), entre altres.