El reconegut publicista i doctor Honoris Causa per la Universitat de Vic ha donat la benvinguda als participants del nou Executive MBA amb una classe magistral que ha inclòs reflexions sobre creativitat, motivació i visió estratègia que Lluís Bassat ha adquirit al llarg de la seva amplíssima i multipremiada carrera com a comunicador. La formació, ubicada a la Facultat d’Empresa i Comunicació, se centrarà en optimitzar les habilitats personals i professionals de l’alumnat per a adaptar-se amb èxit a una realitat empresarial altament competitiva i en canvi constant.

El secret de “la creativitat que funciona”

El primer dia de classe, els participants van rebre, sens dubte, els consells d’un dels millors comunicadors del món. Lluís Bassat va fer un ràpid repàs a la seva trajectòria vital i professional per a transmetre tres conceptes clau que ha utilitzat al llarg de la seva carrera. Gairebé associat a la seva figura, Bassat va parlar de la “creativitat que funciona” i la va definir com “una nova manera de fer les coses que aporti solucions i que s’estableixi com a nova norma”. L’exemple més il·lustratiu que va proporcionar va ser la nova tècnica de salt que va utilitzar l’atleta Dick Fosbury als Jocs Olímpics de Mèxic l’any 1968, amb la qual l’esportista va batre un rècord mundial, va guanyar la medalla d’or i va passar a ser la tècnica utilitzada majoritàriament per molts esportistes a patir d’aquell moment.

Motivació en positiu

El segon concepte clau amb què es va centrar Bassat i que es configura com a eina fonamental per la gestió d’equips d’una empresa i, també, per a molts negocis és la motivació. “La gent tendim a fer moltes més coses per gust que per imposició” va subratllar Bassat i, tot seguit, va enunciar alguns dels exemples que havia utilitzat amb familiars i amics propers, sobretot amb nens per ajudar-los a fer alguna cosa que els costava de manera positiva, com ara augmentar la motivació per la lectura o a fer un petit esforç físic per a la recuperació d’una dolència.

L’estratègia és el timó

Per últim, Lluís Bassat va esmentar la importància d’una estratègia que orienti les  accions que es duran a terme a nivell global on pren rellevància la particularitat d’aquest Màster, ja que el programa Executive aborda l’organització de l’empresa a tots nivells, la qual cosa permet prendre decisions amb coneixements sòlids de tot l’engranatge que composa l’empresa. En aquest punt, Bassat va subratllar la importància de la investigació sobre allò en que s’està treballant i, entre altres exemples, va regalar als participants algunes de les solucions trobades per a crear un dels esdeveniments que han canviat la imatge internacional de la capital catalana: el disseny de la cerimònia d’inauguració dels Jocs Olímpics de Barcelona, l’any 1992.

La conferència inaugural va ser efusivament aplaudida pels participants del Màster que, amb tota seguretat, recordaran clarament els conceptes exposats magistralment per Lluís Bassat. El discurs va resumir amb claredat i elegància els trets distintius de la nova formació llançada per la UVic-UCC: l’amplificació de les capacitats personals i professionals dels participants que els permetin transformar les seves empreses a l’entorn canviant en que vivim. En aquest sentit, el Màster utilitza ja un format híbrid (virtual i presencial) per a permetre l’assistència de participants arreu del món.

La conferència inaugural, el plat fort de la jornada, va anar precedida per una benvinguda oficial d’Eduard Prats, director de l’Escola de Postgrau de la UVic-UCC, i per Josep Burgaya, degà de la Facultat d’Empresa i Comunicació. Acabades les presentacions, el Màster dirigit per Montse Corrius i coordinat per Maria Dolors Crous, va començar amb la primera classe: Màrqueting de Comunicació d’alt impacte impartida per Daniel Batlle.