Una quinzena d’estudiants del grau en Comunicació Audiovisual han participat en el rodatge de la segona temporada de LISA, la websèrie de la UVic-UCC, dirigida per David Weil Sunyer i produïda per Abacus Cooperativa. En la segona entrega de la sèrie, l’actriu i tiktoker Emma Cunill torna a encarnar Lisa, una jove estudiant del grau en Enginyeria Mecatrònica, que aborda la gestió de les emocions en les relacions durant l’etapa universitària des del punt de vista d’una persona neurodivergent.

El rodatge de la segona temporada ha tornat a incorporar la participació d’estudiants del grau en Comunicació Audiovisual en rols compartits amb els professionals de la productora en tasques d’ajudants de direcció, redacció del guió, producció, il·luminació, so, grafisme i, també, d’actuació.

“És una oportunitat excel·lent per als estudiants, ja que els permet estar en contacte directe amb professionals del sector i viure el dia a dia d’un rodatge, tot això dins el context acadèmic” afirma Oriol Rojas, professor de la FEC, que afegeix que l’alumnat que hi participa “té una persona de referència del sector que l’ajuda a resoldre dubtes i a obtenir una vivència professionalitzadora”.

L’estrena de la segona temporada es farà avui a la tarda a l’Aula de Cinema, sota el guiatge del periodista de RAC-1 Jordi de Planell, graduat a la UVic-UCC. A partir de demà, ja es podran veure els capítols en obert al canal de Youtube i a la pàgina web.

La primera temporada de LISA va tenir una gran acollida entre el públic, amb prop de 40.000 visualitzacions en línia. La websèrie, a més, va tenir una bona rebuda entre professionals tant en l’àmbit de la salut com en el de la comunicació. L’any 2022, LISA va ser seleccionada com a finalista al Festival de Cinema Inclusiu de Vigo, al Showcase de Pilots del Festival Internacional de la Serie Serializados i al Festival Inclusiu Brain Film Fest.