L’antiga alumna de Publicitat i Relacions Públiques, Claudia Cots, ha tornat a trepitjar les classes de la FEC com a convidada a l’aula de l’assignatura Internal Communication del grau de Màrqueting i Comunicació Empresarial. Actual Project Manager i Coordinador d’Esdeveniments a la seu europea de la multinacional Toyota Motor, Cots ha ofert una mirada general sobre la transmissió dels valors corporatius de la companyia nipona vers els seus treballadors.

Prop de 350.000 persones arreu del món treballen per Toyota. I totes elles necessiten ser informades de forma àgil d’allò que la companyia ha de transmetre als seus empleats per portar a terme la seva activitat i ser coherents amb la missió i els valors de l’empresa. Amb un volum tan gran i ampli de persones a càrrec els missatges s’han d’adaptar a una gran varietat d’idiomes i registres. L’exalumna de Publicitat i Relacions Públiques, Claudia Cots, va explicar com es relaciona la companyia nipona amb els seus empleats de la seu central de Brussel·les, a la qual està vinculada des que va acabar els estudis de grau a la UVic-UCC.

La construcció d’una cultura empresarial

La comunicació de Toyota amb els seus empleats té com a objectiu informar-los, però també fer-los sentir part de l’empresa a través de la transmissió de valors de marca i la creació de comunitat. Actualment, les eines principals que utilitza son els correus electrònics, els butlletins interns i els correus massius organitzats per categories laborals. Així mateix, hi ha una especial atenció cap a la promoció d’esdeveniments de diferents seus o divisions amb invitació exclusiva per a empleats i el foment de formació especialitzada per treballadors.

Els valors corporatius s’han de transmetre en totes les comunicacions

Els valors bàsics que impregnen les comunicacions de Toyota, segons va explicar Claudia Cots, descansen en tres principis: la millora contínua, el respecte per les persones i el treball en equip. En la mateixa sessió, l’exalumna de la FEC va explicar el canvi de filosofia de la companyia de cara al futur a través de la qual, l’empresa es vol posicionar com a creadora de mobilitat per tothom, amb especial èmfasi en la inclusió i la sostenibilitat. En aquest sentit, la companyia treballa en tres grans iniciatives com son l’esponsorització de futurs jocs olímpics i paralímpics; el llançament d’un nou servei anomenat Kinto i la construcció de la Toyota Woven City, un laboratori per experimentar la nova mobilitat a escala real.

La fórmula: actitud i esforç

A banda de les eines pròpies de la comunicació interna, la presentació de Claudia Cots va emfatitzar l’actitud en tot allò que emprenguin els futurs professionals. “L’actitud és l’element multiplicador de les habilitats i els coneixements que aprengueu aquí” va explicar . A través de la seva història personal, l’antiga alumna va traslladar als estudiants alguns exemples de com entrenar l’actitud.

“Fa vuit anys jo estava asseguda exactament aquí on sou vosaltres. I fa vuit anys, quan estava a punt d’acabar la carrera, vaig prendre la iniciativa de parlar amb qui en aquell moment era el meu cap i dir-li que estava disponible per treballar un cop acabés els estudis”

L’oportunitat es va presentar a Bèlgica i Cots s’hi va instal·lar i va continuar allà la seva trajectòria professional. L’antiga alumna de la FEC també va recordar a l’alumnat que facin el que facin, no han d’oblidar que “tot costa sempre un esforç”.