La UVic obté una dada d’ocupabilitat millor que la de la resta d’universitats en 11 de les 19 titulacions que actualment ofereix la UVic

 

Publicitat i Relacions Públiques igual que Administració i Direcció d’Empresa són les carreres amb millors dades d’ocupabilitat de la Facultat d’Empresa i Comunicació. El 100% dels estudiants graduats en la promoció 2012-2013 ha aconseguit introduir-se en el món laboral;  en el cas dels estudiants de PiRP, el 83,30%, accedeixen al món laboral en menys de tres mesos.

Dades d’ocupabilitat de la Universitat.

L’estudi

El juliol AQU Catalunya va presentar els resultats del 6è estudi d’inserció laboral dels titulats i titulades de les universitats catalanes. L’enquesta, impulsada per les universitats públiques catalanes per mitjà dels seus consells socials, les universitats privades i 31 centres adscrits, és una de les més representatives i importants a Europa.

En aquesta edició, durant el primer trimestre del 2017 s’han enquestat 27.715 persones (17.458 titulats de grau, 8.747 titulats de màster i 1.510 titulats de doctorat), xifra que representa el 48,1% de la població de referència (titulats de grau el curs 2012-2013, tret de Medicina que ha estat la promoció 2009-2010, i titulats de màster i de doctorat els cursos 2011-2012 i 2012-2013).

El sistema universitari català (SUC), així com la UVic-UCC, disposa d’una sèrie temporal sobre la inserció laboral dels seus graduats de més d’una dècada que permet traçar l’impacte de l’evolució del cicle econòmic en l’encaix entre l’oferta formativa i el mercat laboral.

Més dades

Pel que fa a la intenció de repetir la carrera i la universitat, en cas que tornessin a començar els estudis, un 76,3% repetirien la carrera i un 73,4% repetirien la universitat, del total d’estudiants de la universtiat. En relació amb la Facultat,  els estudiants de Publicitat i Relacions Públiques el  87,50% repetirien la carrera, i el 77,80% dels estudiants d’Administració i Direcció d’Empresa repetirien els estudis a la UViC.

Finalment, pel que fa a la contractació, del total d’alumnes de la UVic,  un 56% dels titulats tenen un contracte fix o indefinit i un 20% s’han fet autònoms. La resta es reparteix entre contractes temporals, beques i sense contracte. Els alumnes de la facultat del grau d’ADE, concretament el 77,80%, i el 66,70% dels alumnes del grau de Publicitat i relacions públiques tenen contracte fix o indefinit.

També destacar la quantitat de titulats emprenedors que van optar per fer-se autònoms, en el cas de la Facultat, el 28% dels alumnes del grau de Periodisme s’han fet autònoms.