Ruth Antón, a la classe de Pla de Màrqueting de la FEC

L’alumnat de 4t curs de Màrqueting i Comunicació Empresarial va rebre dimarts passat la visita de l’exalumna Ruth Antón, antiga estudiant d’empresarials, a la classe de l’assignatura de Pla de màrqueting. Antón és actualment la Responsable de Comunicació i Màrqueting de l’empresa familiar ripollenca de productes d’alimentació italians CGB.

Al llarg de la sessió, la ponent va contextualitzar el model de negoci de l’empresa, la seva activitat i va fer un breu repàs a la història de la companyia per explicar l’evolució del del departament de màrqueting. CBG va ser fundada l’any 1986 i no va ser fins l’any 2004 que es va crear el departament, tot i que no es va professionalitzar fins l’any 2017. En aquest sentit, Antón va explicar a l’alumnat el desenvolupament i els canvis de parts tan importants per l’empresa com l’eslògan, el logotip o les estratègies de captació de nous clients, en consonància amb l’evolució del context sòcio-econòmic. L’empresària ripollenca va parlar de les diferents estratègies que utilitzen per captar i fidelitzar nous clients. Actualment, una part important es fa, segons va explicar, a través de les xarxes socials, seguida d’altres accions com la participació de l’empresa en actes públics com fires empresarials, la formació en vendes dels comercials i, també, les pròpies vendes i el desitjat efecte “boca-orella”.

En evolució constant

En l’última part de l’exposició, l’experta va aprofundir en el nou pla de comunicació en què treballa l’empresa que es basa en la necessitat d’adaptar el canvi d’imatge al canvi generacional que també ha viscut l’empresa. Aquest fet porta a pensar en una marca d’aspecte més modern però sense renunciar als valors que l’empresa familiar ha treballat al llarg dels anys. Els moments del canvi que va destacar Antón al respecte van ser treballar molt bé la fase prèvia (en la qual es fa saber als clients actuals que es prepara un canvi d’imatge); el llançament de la nova imatge a tots els canals de comunicació de l’empresa i una sèrie d’accions posteriors per aconseguir posicionar la marca en un lloc diferent al que estava anteriorment. “Tothom ven producte. I és molt fàcil vendre producte de qualitat avui en dia. Cal crear molt valor afegit per mantenir-te com a primera opció de proveïdor”, va detallar la ponent.