Ja fa un temps que els efectes del canvi climàtic es fan notar a través de l’augment de la temperatura, fenòmens meteorològics extrems, variacions en els ecosistemes i una llarga llista de reaccions planetàries. Amb elles hem anat guanyant consciència sobre el paper que hi ha jugat la idea de progrés de la humanitat i el necessari replantejament per afrontar el futur. A través de les seves àrees de coneixement i expertesa, la Facultat d’Empresa i Comunicació vol contribuir a la proposta de solucions per contrarestar la situació d’emergència climàtica a les que enguany la UVic-UCC dedica les Jornades Transversals.

Enric Casulleras, reconegut economista i expert en alternatives energètiques, donarà el tret de sortida al programa d’actes de la FEC. La seva ponència abordarà la lògica del creixement construïda sobre l’extracció d’energia d’origen fòssil pel capitalisme. Així mateix, Casulleras oferirà també una mirada àmplia sobre la investigació en alternatives, algunes d’elles ja aplicades amb èxit a altres punts del territori.

Encara dins l’àrea econòmica, però ja de ple en l’era digital dominada per les dades, el professor Albert Armisen farà una conferència sobre les finances regeneratives i, en específic, sobre l’ús de la tecnologia blockchain.

Els futurs graduats de la FEC en l’àrea de comunicació hauran d’aprendre diferents llenguatges per informar i sensibilitzar adequadament. En veurem una petita mostra amb l’exposició dels treballs realitzats per l’alumnat del Taller de Comunicació Gràfica d’Héctor Navarro i Henry Naranjo durant el curs 2022-23.

En l’àmbit audiovisual, veurem el primer documental realitzat per l’ex alumne Marc Casas sobre el conflicte entre l’escurçó vellut i la comunitat rural de Rancho Quemado (Costa Rica), on Casas va realitzar pràctiques extracurriculars, quan era estudiant. La peça s’estrenarà al festival de fotografia i natura MontPhoto Fest el proper 7 d’octubre, i es projectarà de nou a la UVic-UCC el dia 27 d’octubre.

Des de la seva creació, la història conjunta del planeta ha estat plena de canvis que han obligat els éssers que hi viuen a adaptar-s’hi per sobreviure. La veurem en perspectiva històrica a través de la conferència del professor Santi Ponce Les adaptacions humanes al canvi climàtic. Una perspectiva històrica.

Podeu consultar el programa d’actes complet aquí.