La quinzena edició de l’e-week, el programa d’activitats sobre tecnologia digital que organitza anualment la UVic-UCC, se centrarà en la connectivitat intel·ligent i permanent de tota la societat a partir del 5G. L’acte d’inauguració de l’e-week tindrà lloc aquest dimarts, 9 d’abril, a les 10h del matí a l’Aula Magna.

Al llarg dels seus quinze anys, la oferta de l’e-week ha anat evolucionant per adaptar-se i seguir el ritme a les transformacions tecnològiques que viu la societat. Per això, quan “el nivell tecnològic és inabastable des de molts punts de vista, volem fer una reflexió sobre les transformacions profundes que aporta a la societat a partir de paràmetres humanístics i ètics”, explica Montse Casas, directora de l’e-week. Casas posa com a exemple les possibilitats que obre la velocitat de connectivitat del 5G, i firma que “estem entrant en una altra era, un plantejament nou que ho canvia tot”.

Per tal de commemorar el quinzè aniversari del programa d’activitats, el proper 9 de maig la UVic-UCC reunirà en una sessió de treball una trentena de professionals que, al llarg d’aquests anys, han passat per la Universitat en el marc de l’e-week. El seu objectiu és crear una mesa de debat sobre els principis conceptuals i l’enfocament ètic amb què els centres d’ensenyament superior han d’abordar la digitalització. De la trobada n’ha de sortir un document de proposta per a la UVic-UCC sobre com avançar i superar la transició digital.

Una quinzena d’activitats per a tots els públics
La sessió plenària de l’e-week, el dimarts 9 d’abril (10h, Aula Magna) asseurà a la mateixa taula Saül Gordillo, director de Catalunya Ràdio i Mitjans Digitals de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), i un representant de Movistar+ per parlar de la distribució de continguts a les plataformes. El diàleg anirà precedit de l’acte inaugural del programa d’activitats, en què intervindran el rector de la UVic-UCC, Josep-Eladi Baños; el vicerector de Recerca i Transferència de Coneixement, Jordi Collet; i Montse Casas.

A aquest acte el seguiran, l’endemà, dues conferències més: una sobre models de negoci i estratègia digital en l’entorn d’Apps i SmartTV, a càrrec de Marc Bassols, cap d’Apps mòbils i Smart TV de la CCMA; i una altra sobre el nou escenari en què es troba la publicitat arran de la transformació digital, que impartirà Danilo Cascino, director d’estratègia i innovació a l’agència de mitjans OMD. Aquest conjunt de conferències, impulsades per la Facultat d’Empresa i Comunicació acabaran el 2 de maig amb una conversa entre Enrique Santiago, director d’empreses de Catalunya a Telefònica, i Eduard Martín, director de 5G de Mobile World Capital Barcelona, que parlaran sobre intel·ligència distribuïda.

En paral·lel, al llarg del mes d’abril, la Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes impulsa un conjunt de tallers sobre el vincle entre el món digital i l’educació a les aules d’infantil i de primària. En quatre sessions, la primera de les quals ja va tenir lloc dilluns passat, s’hi abordaran temes com l’ús de Google Classroom, el disseny i impressió 3D, la robòtica o l’ús de la Viquipedia i els wikiprojectes docents. Per la seva banda, la Facultat de Ciències i Tecnologia (FCT) organitzarà una masterclass sobre intel·ligència artificial i dues jornades, una dels estudis de Mecatrònica i l’altra dels de Multimèdia, ja al mes de maig.

El Campus Manresa també impulsa dues activitats en el marc de l’e-week; la primera, una conferència sobre l’economia de les criptomonedes i el blockchain (25 abril) a càrrec de Jordi Franch, professor dels estudis d’ADE a UManresa, i Leandro Navarro, expert en tecnologia blockchain de la Universitat Politècnica de Catalunya. La segona, la presentació del projecte #HomelessEntrepreneur, que ofereix recursos, eines, formació i una xarxa de suport professional i personal a persones sense sostre que volen començar una nova vida, i usa les tecnologies per aconseguir-ho.

Informació de l’apunt.