El moviment associatiu de salut mental, Activament, ha visitat la UVic-UCC per impartir un taller als alumnes de Comunicació Audiovisual i Periodisme per tal de mostrar bones pràctiques a l’hora d’informar sobre persones que pateixen malalaties mentals i contribur així a combatre l’estigma que pateix el col·lectiu.  Activament va assenyalar diferents estudis realitzats per l’OMS, que afirmen que 1 de cada 4 persones pateix o patirà alguna malaltia mental al llarg de la seva vida i que el 80% dels trastorns apareixen en l’adolescència. Tot i que cada vegada hi ha més coneixement i es fa més ressò de les malalties mentals, els mitjans de comunicació en continuen oferint una mirada esbiaixada i estereotipada. Dani Ferrer, vocal d’Activament, juntament amb l’Anna, membre de l’associació, han mostrat diferents exemples a l’alumnat sobre com els mitjans de comunicació perpetuen els estereotips, però també com poden contribuir a revertir-los.

Un cop realitzada l’exposició principal, Activament ha dinamitzat una activitat on els alumnes simulaven estar en un estudi de ràdio entrevistant a una persona que tenia un familiar amb esquizofrènia. D’aquesta manera, els alumnes han interpretat els diferents rols assignats i han pogut observar com tractar el tema sense discriminar a les persones. Finalment, els dos membres de l’associació  han ofert la seva “història de vida” a la classe mentre que alguns dels alumnes també han aprofitat per explicar la seva història de vida als seus companys i membres de l’associació.