Sis anys després de graduar-se en Periodisme a la UVic-UCC, Sergi Ambudio substituirà Jordi Basté en la temporada d’estiu d’‘El Món a RAC-1’, el programa de radio matinal líder d’audiència a Catalunya.

Sergi Ambudio va fer els seus primers passos al món laboral en premsa, al diari Nació Digital, durant la segona meitat de l’any 2017, tot i que afirma que “sempre havia tingut molt clar que volia fer ràdio”. Una vocació que, segons el periodista, va néixer a l’Estudi Carles Capdevila on es va crear UVic Ràdio mentre ell cursava el grau. “Això ens va permetre tocar molt micro i, almenys a mi, descobrir el que m’agradava. Quan em vaig posar davant del micròfon, vaig dir: ‘Guau! Això m’encanta!’”, explica Ambudio.

En la seva etapa com a estudiant el periodista va crear, juntament amb altres companys, La Terrassa, un programa que més tard va sortir de l’àmbit universitari i es va emetre a Ràdio Granollers. L’interès radiofònic d’Ambudio també es va fer palès amb Serveis Mínims, un programa emès a la CADENA SER els estius i les festes intersetmanals de 2018, arran dels Premis Idea Radio impulsats per la mateixa emissora. “Gràcies a la UVic jo estic ara mateix a RAC-1 perquè allà vaig poder crear un projecte que ha anat creixent per treballar avui en mitjans de primera línia”.

Després del seu pas per Nació Digital on va esdevenir cap d’edició, l’any 2021 el periodista terrassenc es va incorporar a RAC1, als programes Via Lliure i a El Món a RAC-1,  com a redactor d’actualitat i coordinador de la secció ‘El contenidor’. Des d’ara i fins l’1 de setembre, el podrem escoltar de dilluns a divendres, de 7h del matí a 12h del migdia, en la versió estival del programa de Jordi Basté. “Em sento un privilegiat enorme però també em fa molt respecte perquè és una gran responsabilitat. Diguem que em fa tanta il·lusió com vertigen. I em fa moooolta il·lusió”, comenta Ambudio.