L’alumnat de tercer curs del grau de Màrqueting i Comunicació ha rebut avui la visita de Josep Maria Gómez i Cristina Vico, reclutadors de l’oficina de Vic de l’empresa Etalentum, especialitzada en selecció de personal i gestió de talent. Els professionals han explicat les fases d’un procés de selecció estàndard en aquesta empresa i indicacions per a captar i retenir l’atenció dels seleccionadors. Així mateix, Gómez i Vico també han explicat com s’utilitza actualment la intel·ligència artificial en la selecció de personal a Etalentum i quins son els nous perfils amb més demanda en l’àmbit del màrqueting.

En una primera part de la sessió, Josep Maria Gómez ha fet una petita presentació del funcionament de l’empresa, on la vessant tecnològica ha pres una gran rellevància, tant pel que fa la transformació digital com per l’ús d’intel·ligència artificial per a la cerca de candidats i l’organització de grans bases de dades. Així, l’expert ha explicat com utilitzar les paraules clau adequades en l’elaboració del currículum perquè els sistemes de recerca trobin la candidatura i la incloguin en els processos de les feines a les que es vulgui optar.

En la segona part de la sessió, Cristina Vico ha parlat de les fases del procés de selecció que segueix Etalentum que comença amb una necessitat determinada d’una empresa; passa per la publicació de l’oferta a diferents canals; continua amb una preselecció a través de diferents mitjans; es fa una revisió de les candidatures rebudes entre les quals se selecciona una petita llista de candidats fins que es fa l’entrevista, que a Etalentum és virtual. En cas que es trobi un perfil adequat, la persona candidata passa per un test de personalitat, es comproven les referències aportades i, finalment, es presenta un informe a l’empresa amb la o les candidatures considerades més adequades amb l’objectiu que acabin en contractació.

Els perfils professionals del màrqueting del futur

Al final de l’exposició, els professionals han explicat com destacar el CV en cas d’haver acabat els estudis i no disposar de gaire experiència, algunes eines i l’actitud per afrontar els processos de selecció que segueixen estant a càrrec d’un equip humà i, per últim, els perfils professionals que es preveu que tindran més demanda en el sector del màrqueting els propers anys. “Tot allò que aporti informació sobre la persona que es presenta és important per al seleccionador” ha dit Cristina Vico. A més, tots dos experts han coincidit que “l’actitud és avui en dia un factor determinant per a afavorir la selecció”.

D’altra banda, durant l’exposició Josep Maria Gómez i Cristina Vico han parlat també de les estratègies que segueixen les empreses per captar i retenir talent entre les seves files, que segons han explicat els experts “ha experimentat un canvi bastant important en els darrers 10 anys”. Les empreses intenten que els seus treballadors i treballadores se sentin a gust oferint flexibilitat horària, opcions de teletreball i permetent o creant oportunitats per enfortir els lligam amb els companys d’equip, una mica en línia amb les demandes de les futures generacions de professionals.

Sobre Etalentum

Etalentum és actualment una empresa especialitzada en selecció de personal i headhunting que va néixer l’any 2011 com un treball de fi de màster de dos estudiants de la Universitat de Vic. Avui compta amb 85 treballadors i 33 oficines arreu de l’estat i deu part de la seva avantatge competitiva a la descentralització i a un servei més pròxim al territori.  És així perquè cada delegació s’ocupa d’una zona que comprèn dues o tres comarques, de manera que pot conèixer en profunditat la realitat econòmica de cada indret. Etalentum s’ha presentat també com una empresa innovadora en el seu model de negoci -pel fet de treballar íntegrament online- i per la incorporació d’intel·ligència artificial en els seus processos de selecció, que complementa la tasca dels professionals que hi treballen.