L’alumnat del grau de Màrqueting i Comunicació Empresarial de la UVic-UCC s’ha introduït avui en la tecnologia més moderna per gestionar les relacions amb els client, és a dir, els sistemes CRM. Carme Serrabasa, tècnica de Contact Center de l’Àrea de Màrqueting de la UVic-UCC, ha conduït la sessió en la qual ha presentat les avantatges del sistema informàtic als estudiants.

Eviten dades duplicades, trucades innecessàries, organitzen la informació i agilitzen processos en les relacions entre una empresa i els seus clients. El sistema CRM -Customer Relationship Management per les seves sigles en anglès- han revolucionat els departaments de màrqueting de les empreses gràcies a l’organització i anàlisi de les interaccions que es registren entre client i empresa. El sistema, a més, ofereix una visualització clara i ordenada de l’evolució del procés comercial que se segueix en diferents casos, de manera que l’empresa té una base més sòlida de dades per guiar les seves decisions. Segons Serrabasa, “el CRM és un gran suport pels departaments comercials de les empreses ja que la informació actualitzada queda emmagatzemada en un únic punt”.

No obstant això, la professional ha explicat que cal que el sistema s’adapti i es personalitzi d’acord a les necessitats de cada institució, en el cas de la UVic-UCC “cal que estigui coordinat amb els departaments de Gestió Econòmica, Gestió Acadèmica i Gestió d’Entitats”. D’aquesta manera, la informació és accessible des de qualsevol punt i “facilita enormement la comunicació interna”.

Carme Serrabasa ha tancat la sessió recordant que l’obtenció i el tractament de dades que proporciona el sistema CRM suposa una reducció de costos i millora l’eficiència de del departament, però que no deixa de ser “una eina que requereix estratègia per ser eficaç”. En aquest sentit, Serrabasa ha subratllat la importància que el tracte personal arribi al client en el servei final, eix vertebrador i essència del màrqueting.