La periodista Mònica Planas va ser la convidada a les aules de Periodisme i Comunicació Audiovisual de la Facultat d’Empresa i Comunicació per oferir una classe magistral sobre periodisme i, en concret, sobre el complex gènere d’opinió.

La reconeguda crítica de televisió va explicar alguns dels elements clau per redactar una peça d’opinió entre els quals va destacar la importància de la reflexió abans d’elaborar un escrit, però també l’anàlisi, l’enfocament, l’argumentació i l’estil. “No s’ha de confondre l’opinió amb la crítica” – va dir Planas“Es tracta de trobar els arguments que no donen els altres i marcar la diferència”.

Al llarg de la classe, la periodista va oferir nombrosos exemples d’actualitat periodística que van despertar molt d’interès entre l’alumnat. Els i les estudiants van debatre amb la professional sobre diversos aspectes plantejats en temes controvertits de peces emeses per televisió recentment com ara l’aniversari de la guerra d’Ucraïna; l’abordatge de les notícies sobre l’extrema dreta als mitjans de comunicació; les particularitats d’alguns programes de true crime actuals; l’homosexualitat i l’estigma en el món de l’esport o l’esteticisme i la recreació de la violència masclista, entre molts d’altres.