El Claustre de Casa de Convalescència de la UVIC-UCC va acollir ahir l’inauguració de l’exposició fotogràfica ‘Del món a Vic. Retrats de persones de diferents procedències geogràfiques, residents a Vic’ de Karolina Ríos, alumna del grau de Periodisme.

La mostra exposa 16 retrats i 16 històries de vida de persones residents a la ciutat de procedències tan diverses com Equador, Ghana, Colòmbia, Hondures, Marroc, Austràlia o Polònia, entre altres. La idea neix a partir a partir del TFG  de fotografia de Karolina Ríos. Tal com va explicar l’autora durant la inauguració, l’exposició vol contribuir a mostrar la immigració “com una aportació a la riquesa cultural d’una ciutat” en contraposició als estereotips negatius que se solen atribuir a les persones immigrants de determinats països.

A més dels retrats, el projecte de Ríos també va inclou una entrevista en profunditat amb cadascuna de les persones fotografiades que recull l’essència de les seves històries de vida. Durant la inauguració, l’autora també va explicar com va abordar les diferents fases de l’elaboració del projecte, de prop de dos anys de durada: des de l’apropament i la presa de contacte amb els personatges, la creació d’un entorn de confiança, la realització de les entrevistes i, finalment, la presa dels retrats que l’autora va escollir realitzar en blanc i negre “perquè ofereixen una visió interpretativa d’allò que s’està observant”.

L’exposició, que es podrà visitar fins el 30 de juny, s’ha realitzat sota la tutoria de Jordi Ribot, professional i docent del Taller de Fotografia, amb el suport de l’UHub, Servei a la Comunitat Universitària.