Laia Lafuente és l’alumna de periodisme seleccionada per a representar a UVic Ràdio i la UVic-UCC a l’Euroconexión, un projecte de l’Asociación de Radios Universitarias (ARU) i l’Oficina Espanyola de Premsa del Parlament Europeu per acostar la realitat de la Unió Europea i les seves institucions als i les joves universitaris i, per extensió, a tota la comunitat universitària.

L’estudiant de segon curs és avui a Brussel·les, juntament amb estudiants representants d’altres ràdios universitàries, per parlar sobre les repercussions que tindrà la guerra d’Ucraïna a Europa en una entrevista amb Francisco Millán Mon, eurodiputat espanyol (PPE) i membre de la Comissió d’Assumptes Exteriors del Parlament Europeu. Lafuente haurà de preparar un conjunt de peces radiofòniques d’entre 3 i 7 minuts de durada que s’emetran posteriorment a les emissores associades d’ARU, i de RNE.

UVic Ràdio participa al projecte Euroconexión des del passat curs 2022-23, afegint-se així a la xarxa de professionals que configuren l’ARU i que desenvolupen la seva activitat amb l’objectiu de potenciar la cooperació, la interacció i la coproducció de programes educatius i formatius radiofònics.