Stefani Joanne Angelina Germanotta no deixa de soprendre a seguidors i no seguidors. És un exemple evident de construcció constant de la marca personal, el que en termes anglosaxons s’ha popularitzat com a “personal branding“. Rebatejada com a Lady Gaga, l’artista ha fet un darrer pas: s’ha convertit en xarxa social.

Per arribar fins aquí, la contralt ha desenvolupat una autèntica estratègia de màrqueting des dels inicis de la carrera musical. Ha sabut diferenciar-se, canviar constantment i provocar. Deixant de banda les lloances i crítiques que pugui despertar, és innegable que arrossega un allau de seguidors dins i fora del panorama musical. Les dades no enganyen. Actualment, la segueixen  52 milions de persones a Facebook i, quan piula, paren l’orella 27 milions de seguidors. No és estrany, doncs, que ocupi el cinquè lloc entre les celebritats més poderoses, i sigui l’estrella a la premsa i a la xarxa, segons Forbes.

La dona crea tendència i alhora aprofita les tendències del moment, i si les xarxes socials triomfen, per què no ser-ne una? Ho ha fet. Amb una interfície que recorda molt a Pinterest i un funcionament –de comentaris i xat– que fa pensar en Facebook, la xarxa número 1, neix LittleMonsters.com. Els usuaris poden compartir-hi informació i interessos musicals, i estar informats dels moviments de la diva de les disfresses.

L’empresa Backplane és la responsable de la plataforma. Treballen precisament en la creació de xarxes socials entorn d’interessos específics, i preveuen que se n’obrin de similars aquest any. Es pot dir que són els arquitectes d’autèntics temples de culte virtual.