La iniciativa comptarà amb el publicista Lluís Bassat i amb directius de BBDO&Proximity, Svenson Corporation, Cromology, la CCMA, TBWA, Omnicom Media Group, ASAP, Unilever o Veritas. Aquetes jornades volen posar en contacte la Universitat i la seva comunitat, amb els principals agents del sector, per tal de descobrir les noves tendències del màrqueting i la publicitat. Són unes jornades que compten amb el lideratge del grau de Màrqueting i Comunicació Empresarial de la UVic-UCC i que estan dirigides pel coordinador d’aquest ensenyament, el professor Santiago Jordan.


La Facultat d’Empresa i Comunicació de la UVic-UCC celebrarà, els propers dies 26 i 27 d’abril, les I Jornades de Màrqueting i Comunicació. Les jornades, pensades com un espai d’encontre entre la professió, els estudiants i els professors d’aquest àmbit disciplinar, es celebraran en format híbrid, a l’Aula Magna de la UVic-UCC i per streaming.

El primer dia, les jornades començaran amb la xerrada de David Coral, president & CEO de BBDO&Proximity Iberia, chairman de BBDO University i membre de BBDO Worldwide. Coral farà una conferència amb el títol “La rellevància de la comunicació” a les 9.45 del matí, després de la inauguració a càrrec de les autoritats acadèmiques i de la conselleria d’Empresa i Coneixement. Després, tocarà el torn de Daniel Batlle, professor associat al grau de Màrqueting i Comunicació Empresarial i CEO de Svenson Corporation, que tractarà “Quins canvis hem de realitzar a les nostres empreses si volem arribar als consumidors actuals? Com hem d’adaptar-nos al mercat?”. Aquesta xerrada serà a les 11.30h.

Obrirà la tarda el publicista Lluís Bassat, fundador del Grup Bassat, Ogilvy Espanya. La conferència de Bassat (15.30h.) portarà per títol “Com dinamitzar l’economia de la seva empresa?”. Després de la xerrada de Bassat, tancarà el primer dia Xavier Gil, parlant del Customer journey map. Gil és director de Màrqueting i Grans Superfícies de Cromology. Aquesta ponència està patrocinada per Seidor.

El dia 27 al matí, a partir de les 9.00h, Francesc Monsardá plantejarà estratègies de màrqueting i comunicació per a empreses amb pocs recursos. Monsardá és Global Media Led a OMG Omnicom Media Group. A les 11.15h. les jornades comptaran amb els experts de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) per radiografiar el concepte de “televisió líquida”. La ponència anirà a càrrec de Jordi Pi, productor executiu de continguts digitals de la CCMA, i d’Àlex Marquina, director d’Estratègia de marca de la CCMA. Aquesta ponència està patrocinada per El 9 Nou i serà presentada per la periodista Natàlia Peix. A les 13.00h, tancarà la matinal el professor associat al grau de Màrqueting i Comunicació Empresarial de la UVic-UCC i director general creatiu d’ASAP, Àngel Sánchez, amb la ponència que portarà per títol “La creativitat en el centre del negoci. És sexy la teva empresa?”

A la tarda, Danilo Cascino ens parlarà de “La ommicanalitat com a eix central del nou màrqueting”. Cascino és Strategy & Innovation Director de TBWA, Head of Customer Strategy de Nissan United a TBWA Espanya. Ponència patrocinadada i presentada per Seidor, amb Javier Alonso, Marketing & Commerce Senior Advisor de Seidor.

A les 17.30h comptarem amb un diàleg entre anunciant i agència, amb el títol “L’empresa davant de la nova economia, el màrqueting i la comunicació verda. Una arma per arribar al consumidor, com a coordinador de l’acte”. Aquest diàleg el moderarà el degà de la FEC, Josep Burgaya i comptarà amb Silvio Elias, CEO i cofundador de Veritas i José María Batalla, creatiu i soci fundador de Casa Carlota & Friends. Tancarà les jornades la ponència d’Ana Palencia, directora de Comunciació d’Unilever Espanya, amb el títol “El proposit en la comunicació de les marques”.

Unes jornades per reflexionar sobre les noves tendències del sector

L’objectiu d’aquesta iniciativa és promoure, difondre i transmetre els coneixements d’avantguarda en l’àmbit del Màrqueting i la Comunicació Empresarial. S’aportarà coneixement i solucions al teixit empresarial mitjançant un cicle de conferències amb ponents líders en temàtiques com les noves tendències en màrqueting i comunicació a les organitzacions, la innovació, l’omnicanalitat o l’anàlisi dels consumidors. Serà també l’espai de trobada entre diferents sectors empresarials i es generaran espais on compartir coneixements i experiències.

Aquesta iniciativa de la seva Facultat d’Empresa i Comunicació és el resultat del convenciment del centre per unir el món de l’empresa amb el món universitari, de cara a la transmissió de coneixement i marcar tendències futures a un món altament canviant. També, és el convenciment del centre de donar a la disciplina del Màrqueting un espai preponderant al seu projecte formatiu i de recerca.

Les jornades compten amb el suport d’ESERP, que és centre adscrit a la UVic-UCC, del Departament d’Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya, de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, del grup Premsa d’Osona, de la delegació d’Osona de la Cambra de Comerç, Casa Tarradellas i de l’empresa tecnològica Seidor.