La satisfacció global dels estudiants graduats en ADE i Màrqueting de la Facultat és del 84,6%. Professorat, plans d’estudi i metodologia, dels aspectes que més destaca l’alumnat que ha acabat.
L’Agència per la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya (AQU) ja ha publicat el resultat de satisfacció dels graduats i graduades de les universitats catalanes del darrer any. La UVic-UCC, entre els 13 centres valorats (universitats i centres adscrits a aquestes), lidera juntament amb ESRP (UB), el rànquing de valoració en professorat, pla d’estudis i metodologia en l’àmbit de les Ciències Socials i Jurídiques, que en el nostre cas inclouen els graus de Màrqueting i Comunicació Empresarial i, també, el d’ADE. La satisfacció global amb les titulacions de Màrqueting i ADE és del 84,6%, el que suposa una mitjana de 7,8, només superada per ESRP, centre adscrit a la UB.
La UVic-UCC es troba especialment ben puntuada pel que fa al desenvolupament de l’ensenyament i l’aprenentatge: un 81,4% dels graduats enquestats afirmen estar satisfets amb el tracte i la docència del professorat; a més a més, un 74,3% empara la metodologia que els docents posen en pràctica a l’aula a l’hora de transmetre coneixements. Finalment, el tracte personalitzat i proper del professorat també ha estat reconegut: un 76,8% dels enquestats afirmen que la tutorització ha estat útil per contribuir a la millora de l’aprenentatge.
Recentment, la Facultat d’Empresa i Comunicació (FEC) de la UVic-UCC, on s’imparteixen aquests dos graus, ha fet un procés de reforma dels espais per adaptar-los a les noves corrents metodològiques. En l’enquesta de l’AQU, l’alumnat també ho ha tingut en compte: el 76,8% dels alumnes graduats, que suposa una mitjana del 7,4, considera que les instal·lacions i infraestructures de la Facultat han contribuït satisfactòriament a l’aprenentatge i evolució de l’alumnat durant la seva etapa als graus.
L’estructura del pla d’estudi que presenten ambdós graus ha sigut un punt fort i decisiu per als graduats. El 79,3% dels enquestats afirmen que el plantejament de les assignatures del grau ha permès una progressió adequada pel seu aprenentatge. A més a més, la coordinació dels continguts de les assignatures per evitar solapaments ha estat ben valorada pel 69,6% dels participants. Finalment, el 67,8% dels estudiants consideren que el sistema d’avaluació implementat per la Universitat de Vic permet reflectir adequadament la evolució i l’aprenentatge de l’alumnat. El plantejament i la configuració del pla d’estudis ha afectat de forma positiva a les pràctiques que l’alumnat ha de cursar durant la carrera. El 80,1% dels graduats consideren que en les pràctiques externes han pogut aplicar els coneixements adquirits durant la titulació.
Pel que fa a les competències comunicatives, personals i professionals, el 83,2% considera que la universitat els ha ofert una bona formació en habilitats comunicatives. Per la seva banda, un 84,1% considera que la formació rebuda a les classes ha contribuït a millorar les competències personals de l’alumnat. Finalment, un 82,1% considera que l’experiència a la UVic els ha servit per millorar les seves capacitats vers la inserció laboral.