cartell cinema v4El proper 12 de novembre tindrà lloc, a l’Aula Mercè Torrents de la Universitat de Vic, la Jornada Tècnica del Festival BBVA de Cinema de Muntanya de Torelló, una activitat organitzada conjuntament per la UVic i la Fundació del Festival i que s’emmarca dins les activitats de la Setmana de la Ciència.

La jornada combinarà la projecció de pel·lícules i les xerrades de professionals per apropar el festival al públic universitari i tractar-lo des del punt de vista audiovisual i esportiu. Així, l’activitat començarà a les 9 del matí amb la presentació a càrrec del Vicedegà per a la Recerca i la Transferència del Coneixement de la Facultat d’Empresa i Comunicació, Jordi de San Eugenio, i del director del Festival BBVA de Cinema de Muntanya i Aventura de Torelló, Joan Salarich.

Seguidament, es podrà veure la pel·lícula ‘Panaroma’, de Jordi Canyigueral (2010), i a les 9.30h el mateix Canyigueral, realitzador cinematogràfic especialitzat, oferirà la xerrada ‘La realització pràctica de peces esportives i de muntanya’. La Jornada continuarà amb la projecció de la pel·lícula ‘Une nuit d’hiver’ (Nicolas i Loris Falquet, 2008) i a les 11h. amb la xerrada ‘Els circuits de comercialització dels documentals de muntanya’, a càrrec del responsable de continguts documentals de TV3, Manel Raya.

Després d’aquesta xerrada, a les 12.00h es farà una taula rodona sota el títol ‘Els límits del cos i l’esforç’ que comptarà amb la participació de l’escaladora Sílvia Vidal, la corredora de curses de muntanya Núria Picas, i l’esquiador de muntanya Marc Pinsach. El moderador de la taula rodona serà Ernest Baiget.

La Jornada Tècnica acabarà amb la projecció de la pel·lícula ‘I believe I can fly’ (Sebastien Montaz-Rosset, 2011) i el tancament a càrrec del Vicedegà de Promoció i Relacions Externes de la Facultat d’Empresa i Comunicació, Xavier Ginesta.