La Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya acollirà la jornada de “Gastronomia i Producte. Una oportunitat per al territori” en el marc del III Congrés Català de la Cuina, una de les activitats destinades als agents de promoció econòmica d’institucions públiques i privades de les comarques de l’Anoia, el Bages, el Berguedà, el Moianès i Osona. La jornada es portarà a terme el dijous 4 de juliol a la Sala Mercè Torrents (Campus Miramarges) de 8:45h a 14h del migdia.

L’acte estarà constituït per diverses xerrades i una taula rodona amb experts on es tractaran diferents temes relacionats amb la gastronomia i la promoció dels productes km0. La benvinguda anirà a càrrec del vicedegà de la Facultat d’Empresa i Comunicació, Xavier Ginesta, i del representant de la Diputació de Barcelona, Xavier Font. La primera conferència anirà a càrrec de Maria Àngels Serra, directora de Chias Marketing, boutique internacional especialitzada en la planificació estratègica de destinacions turístiques. L’empresa compta amb una trajectòria de més de 30 anys i una àmplia experiència en projectes a Catalunya, Espanya i Amèrica Llatina. La conferència de Serra portarà per títol Paisatges Barcelona, una marca inspiradora que hem de construir entre tots.

Seguidament serà el torn de Míriam Cloquell, qui presentarà la ponència Farmer’s Market: Tradició i Innovació a Fires i Mercats d’EUA. Cloquell és una emprenedora catalana resident als Estats Units. És llicenciada en Ciències de la Comunicació a la UAB i MBA a ESADE. A més d’experiència al sector turístic com a Directora Comercial i de Marketing a Grandvalira (Andorra), ha desenvolupat la seva trajectòria professional a PepsiCo en diferents funcions comercials. Fa 4 anys va cofundar una empresa per introduir la marca Sangria Lolea als Estats Units, assolint distribució nacional al canal natural (orgànic i bio) i a altres establiments premium.

A mig matí serà el torn del professor de comunicació de la UVic-UCC Jordi de San Eugenio, doctor en Comunicació Social per la UPF i llicenciat en Periodisme i Geografia, que farà la conferència Les comarques, les marques del territori i la promoció del turisme gastronòmic. De San Eugenio és també professor convidat a la Universitat de Leicester (Regne Unit). La seva trajectòria professional s’ha desenvolupat en el camp de les marques de territori, tant en la investigació bàsica com en la consultoria. Ha estat l’investigador principal, com a professor del grup de recerca TRACTE de la UVic-UCC, de diverses marques de territori implementades a Catalunya: l’Empordà, Vic, Boscos de bruixes i bandolers, el Pla de l’Estany i el Vendrell.

Tot seguit es realitzarà un coffee break que donarà pas a la taula rodona d’experts on el tema serà l’experiència en l’organització de fires i esdeveniments gastronòmics de productes de proximitat. Aquesta estarà constituïda per Xavier Font, cap de l’Oficina Tècnica de Turisme de la Diputació de Barcelona; Toni Massanés Sánchez, responsable de la Fundació Alícia; Anna Castillo, responsable del departament d’Enoturisme del celler Abadal (Horta d’Avinyó) i, finalment, Lluís Jubert, responsable de RecStreet Food.

La jornada ha estat organitzada en partenariat amb l’empresa La Gastronòmica i amb el patrocini de la Diputació de Barcelona i el Consell Comarcal d’Osona. És imprescindible la inscripció prèvia que podeu fer des d’aquest enllaç.

Programa

08:45h – 09:15h Inscripció i recollida de documentació
09:15h – 09:30h Presentació de la jornada a càrrec del representant de la Diputació de Barcelona, Xavier Font i Xaver Ginesta, Vicedegà de Promoció i Relacions Externes de la UVic – UCC.
09:30h – 10:15h Paisatges Barcelona, una marca inspiradora que hem de construir entre tots a càrrec de Maria Àngels Serra
10:15h – 11:15h Farmer’s Markets”: Tradició i Innovació a Fires i Mercats d’EUA a càrrec de Míriam Cloquell
11:15h – 12:00h

Les comarques, les marques de territori i la promoció del turisme gastronòmic a càrrec de Jordi de San Eugenio

12:00h – 12:30h Coffee break
12:30h – 13:30h

Taula rodona de bones pràctiques en l’organització i dinamització de fires i mercats.

Amb la participació de:

  • Xavier Font, Cap de l’Oficina Tècnica de Turisme de la Diputació de Barcelona.
  • Toni Massanés, Director Fundació Alícia.
  • Anna Castillo, Directora d’enoturisme Bodegues Abadal

  • Lluis Jubert, Responsable del RecStreet Food.

13:30h – 14:00h Networking