El passat dissabte 7 de setembre les instal·lacions de la Universitat de Vic van acollir la gravació del curtmetratge “El de nadal conte?“, dirigit per Albert Salarich, guanyador del premi al millor curtmetratge d’Osona del Festival de Curtmetratges de Manlleu 2012.

Per fer-ho possible, el director va comptar amb un equip format per professionals del sector i amb la presència d’una alumna de la Universitat de Vic, Aina Salarich, com a productora del curtmetratge. L’obra s’estrenarà al festival Julius de Vic d’aquest 2013  i després passarà per altres festivals com el de Manlleu.

El curtmetratge rodat a la UVic és el quart film d’Albert Salarich com a director, ja que com a actor l’hem pogut veure en molts llocs, com al teatre, la televisió, el cinema, o la publicitat. A més, és un dels protagonistes, juntament amb l’actor Pep Miràs, de la web sèrie “Solisombralaserie”, que també està produïda per l’alumna Aina Salarich .

El curtmetratge “El de nadal conte?“ és una paròdia amb molt d’humor de l’obra clàssica de Charles Dickens Conte de Nadal i hi han participat una vintena d’actors i figurants, alguns ja habituals en els curtmetratges del director. El rodatge ha tingut lloc al teatre de Sant Quirze de Besora i a la Universitat de Vic, on s’ha utilitzat material del Servei d’Audiovisuals, així com les instal·lacions del plató i aules d’infermeria. Cal destacar també la presència d’alumnes de la UVic com a figurants del projecte, de manera que han pogut veure de primera mà com es portava a terme la gravació en directe d’un curtmetratge.

Una de les actrius principals del relat és la periodista Núria Casas, que es va sorprendre en veure el plató central de TV de la Universitat, i en va destacar la grandària i els equipaments tècnics.

El director del curtmetratge, Albert Salarich, explica la seva experiència amb el premi: “Tot va començar al festival de Manlleu, on en ser-ne un dels guanyadors, vaig rebre com a premi una col·laboració amb la Universitat de Vic. Després de parlar amb l’Eulàlia Massana de la FEC, vam decidir que una bona opció seria portar a terme un rodatge a la Universitat. L’entesa i col·laboració entre les dues parts va ser total i molt positiva, vull agrair de tot cor la bona disposició que han tingut en mi en tot el projecte. Espero que el resultat sigui del vostre agrat i, si més no, us puc ben assegurar que riureu de valent” .