Ahir a la tarda va començar la tercera edició de ‘Viu el Màrqueting’, activitat adreçada a estudiants de secundària. Aquestes sessions estan encapçalades pels professors Santi Jordan, Ignasi Coll, i Oreste Atardi, i està prevista l’assistència d’uns 250 alumnes, aproximadament. En aquesta primera sessió, val a dir que hi van participar 40 estudiants i 3 professors.
‘Viu el màrqueting’ consisteix en treballar un story case real amb un briefing que facilita un empresari real. “Enguany es treballa amb un tema de xocolates”, explica Jordan. “A banda de fer una investigació de mercat sobre el producte que ens assigna el client, la marca del mateix client i les principals marques de la competència, valorem la qualitat intrínseca del producte amb un blind test, que consisteix en què el consumidor valori per si mateix els atributs organolèptics (gust, textura, olor, color)”, diu Jordan.
Una vegada fet el procés que explicava el propi professor de ‘Viu el màrqueting’, es fa la comparativa amb el producte de la competència, així com amb la línia de packaging de la competència, en com es posiciona la marca i quins atributs o beneficis dóna. Això, segons explica Jordan, és important ja que la decisió es pren en el punt de venda.
A més, ‘Viu el màrqueting’ fa un treball creatiu. Una vegada explicada la teoria i fet el tast del producte, es fa un brainstorming, en què es demana als particiapants que dissenyin el packaging i el producte ideal per a ells, posant-hi, també, una marca i definint-la amb un eslògan. Una vegada acabada l’activitat, es presenta el grau en Comunicació Empresarial i Màrqueting que ofereix aquesta Facultat.
El trebal d’aquestes sessions, però, no acaba aquí. ‘Viu el màrqueting’ culmina amb l’elaboració d’un informe que s’envia, en aquest cas, a l’empresa Bon Preu, que és el partner que facilita el producte a la Facultat. Val a dir que l’activitat de l’any passat, que girava el voltant d’unes patates fregides, va rebre moltes felicitacions per la bona qualitat de l’informe que es va presentar.