Emocionant’ és la paraula que defineix la última sessió del seminari sobre Creativitat per a Empresaris i Directius de la UVic-UCC. Lluís Bassat va tornar a impressionar l’audiència amb la classe dedicada als camins creatius anomenats “emocionals” per a crear o valorar la publicitat dels productes. La sessió també va incloure una part pràctica on els assistents van poder aplicar els coneixements creatius adquirits en la sessió anterior.

Lluís Bassat va entrar de ple en el terreny que millor coneix: les fórmules per a exercitar la creativitat de major impacte i que anomena “camins emocionals”. Tot i que, tal com ell mateix afirma, cal trobar el camí més adequat per a cada producte, “els consumidors sempre acabem decidint per motius més emocionals que racionals”.

Els anuncis de les nostres vides

En aquest cas,  tal com el seu nom indica, l’objectiu d’aquesta fórmula és despertar emocions en els espectadors que vehiculin i transmetin els valors del producte i/o de la marca i, per descomptat, despertin el seu interès. En aquest terreny tan fugisser, Bassat va il·lustrar la sessió amb espots de diferents moments i èpoques -alguns d’ells part de la cultura televisiva dels assistents- com la seva primera campanya per Filomatic amb l’humorista Miguel Gila (l’any 1967); la maionesa Hellmann’s o la mítica Nocilla, entre molts altres espots nacionals i internacionals.

La música, un llenguatge sense fronteres

Al llarg de la sessió, els assistents van escoltar les particularitats de la utilització dels camins de l’emoció; el grup on Bassat inclou bellesa, moda, romanç i sexe; la violència i la transgressió; l’humor i la paròdia; l’espectacle visual i, per últim, un dels camins sobre el que va fer més èmfasi: la música. Segons Bassat, “la música serveix per comunicar tot allò que no es pot comunicar d’una altra manera, com ara un estat d’ànim; una sensació o una qualitat, entre molts altres”. A més, “es tracta d’un llenguatge internacional, sense fronteres, en especial dels joves”.

Dirigits per Lluís Bassat

Abans d’entrar en la part més emotiva de la sessió, els assistents van exercitar els coneixements adquirits en la classe anterior a través d’un brainstorming dirigit per Lluís Bassat, amb l’objectiu que els participants integrin la metodologia del curs per aplicar-la després a les seves empreses i projectes.