L’alumnat de Periodisme i Comunicació Audiovisual ha debatut avui sobre alguns dels tabús que envolten la feminitat. Ho han fet després de veure el documental “Dones descalces: tabús i feminitat” amb la directora i periodista, Aurora Anton, en un acte que ha iniciat alhora la celebració del vintè aniversari dels estudis de Comunicació Audiovisual i la programació de la FEC en el marc del Dia Internacional de la Dona 2023.

El documental, guanyador del Premi Mila de Periodisme (2012), posa davant la càmera la manera de viure la sexualitat, la maternitat o l’accés a l’educació d’un grup de dones de la tercera edat de l’Hospitalet de Llobregat. La perspectiva històrica de la peça ha servit per nodrir un intens debat posterior entre alumnat i directora sobre els tabús femenins actuals també lligats a la sexualitat i la reproducció. La violència obstètrica, el plaer femení o el plantejament de la maternitat com una elecció han estat algunes de les qüestions considerades com a ‘tabús actuals’ que han sorgit durant el debat.

D’altra banda, Aurora Anton ha recordat als futurs professionals de l’aula la importància de reflexionar sobre allò del que no es vol parlar perquè “allà on hi ha tabú, gairebé sempre hi ha notícia”, ha insistit la directora.

Aurora Anton té una àmplia trajectòria com a periodista i docent. Ha dirigit diversos documentals amb visió de gènere amb els quals ha guanyat tres vegades els Premis Mila de Periodisme. Anton ha treballat també com a diferents mitjans de comunicació com Televisió l’H, Canal Català, RNE-Ràdio4 i COM-Ràdio, entre altres.